Önnek is segít a döntésben a 2015-ös nyárigumi-teszt
Meglepetések is születtek az osztrák autóklub (ÖAMTC) legfrissebb nyári autógumi tesztjén.
Az osztrák autóklub minden évben készít tesztet a nyári gumikról.
Nem könnyű dönteni, vajon melyik nyári abroncs lesz nekünk megfelelő?
Nagy a választék és ár/érték tekintetben is meglepő eredmények jöttek ki.A középkategóriás és kisautók, mint például a VW Polo, Fiat Punto vagy a Mazda 2 tipikus abroncstípusa a 180/60 R14 H.
Az első szám jelentése a futófelület milliméterben, a per után az oldalmagasság, azaz a szélességhez viszonyított százalékos arány. Az R radiált jelent, majd a felni átmérője következik, itt 14 col. Az utolsó betű a megengedett maximális sebességet mutatja. H: maximum 210 km/h. T: 190 km/h és R: maximum 170 km/h.
Most a 185/60 R14 méretet és a középkategóriában jellemző 205/55 R16 abroncsméretet vizsgálták az osztrák szakemberek. Érdekes, hogy egyetlen abroncs sem ért el a maximális pontszámot. Mindkét típusból hat a legmagasabb „nagyon ajánlott” értékelést kapta.
A nagy gyártók, mint a Michelin, Continental, Bridgestone még mindig nagyon jók, de az árak tekintetében a középkategóriások is bekerültek a kiemelten ajánlott kategóriába, sőt a Fulda gumiabroncs, a Goodyear konszern terméke a legmegbízhatóbbnak bizonyult a teszten. Érdekesség, hogy a Goodyear névvel fémjelzett abroncs viszont csak az ajánlott kategóriába került. Figyelemre méltó helyezést ért el a Semperit, az Uniroyal és a koreai Kumho is.
A legnagyobb és legmeglepőbb különbségek a kopásállóság teszten születtek. A legjobb minősítést elérő gumik pontszáma ebben a kategóriában kétszerese a legrosszabbaknak, azaz élettartamuk is körülbelül duplája lehet. Manapság a gumik egyre szélesebbek, emiatt nem pusztán drágábbak az abroncsok, hanem többletfogyasztást is indukálnak.
A szélesebb méretet a gyártók az egyre nagyobb fordulatszámon pörgő autók biztonságos úttartásának szükségességével magyarázzák.
Vajon mikor cseréljük le a téli gumit nyárira?
A téli gumi 7 C alatt már jobban teljesít, mint a nyári, úgy is mondhatjuk: a nyári 7 C fölött ajánlott. A négyévszakos abroncs esetében általános vélemény, hogy semmire sem jó igazán, de legalább nem kell az átszereléssel bajlódni. Ez a típus azoknak kedvez, akik évente legfeljebb 10 ezer kilométert autóznak, valamint extrém körülmények között leteszik gépjárművüket.
(2015-03-18)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!