Vredestein - a négyévszakos gumi technológia zászlóvivője
A Vredestein cég a négyévszakos gumik gyártásában szerzett 22 éves tapasztalata alapján méltán kiérdemli az „All Season technológia zászlóvivője” minősítést.
Manapság a legtöbb gyártó próbálkozik u.n. télen és nyáron is használható abroncsokkal és mindenki igyekszik a saját világelsőségét bizonyítani. A témában Csobánki László, az Apollo Vredestein munkatársa ragadott tollat és járta körül a "4 évszakos Vredestein "történelmet":
Egyre sikeresebbek a Vredestein legújabb fejlesztésű 4 évszakos, vagy más néven all season abroncsai, melyek télen-nyáron is használhatóak, a hazai vásárlók körében is.
A Vredestein cég konkurenseit messze megelőzve
1993-ban dobta piacra az első példányait a Quatrac márkanevű all season, vagyis minden évszakban, téli és nyári körülmények között is használható abroncsait. A Quatrac abroncsok fejlesztése, tervezése, gyártása annak a vevői igénynek köszönhető, amely bizonyos kompromisszumok mellett olyan abroncsot keresett, amellyel minden évszakban biztonságosan, komfortosan lehet autózni, anélkül, hogy külön téli és nyári garnitúrát kellene vásárolni és szerelni.
Az 1993-as Quatrac mintázata megegyezett a továbbfejlesztett Quatrac2 mintázatával, de időközben az új kutatások alapján szilika tartalmú anyagokból készülő futófelületet kapott.
Természetesen időközben az abroncsok méretválasztéka és sebesség tűrése is bővült. A gépjárművek is fejlődtek és ezzel a fejlődéssel a Vredestein is lépést tartott, ezért
2007-ben a sikeres Quatrac2 típust felváltotta az újabb télen, nyáron használható abroncs a Quatrac3, amiből már az akkor divatba jövő SUV autókhoz is kifejlesztettek egy másik változatot Quatrac3 SUV névvel.
A Quatrac3 különlegessége a futófelület mintázata. Az abroncs futófelületének külső fele nyári, míg a belső fele téli mintázattal készült.
Ez a mintázat kiemelkedő stabilitást nyújt száraz és nedves úton egyaránt, akár egyenesen haladunk, akár kanyarban vezetjük az autónkat.
A fejlesztés itt sem állt meg. A Quatrac3 és a Quatrac3 SUV sikerét
2010-ben egy új piaci szegmens megközelítése követte. A Vredestein fejlesztői a könnyű tehergépkocsik, a furgonok tulajdonosait célozták meg a Comtrac All Season nevű erősített, nagy teherbírású abronccsal.
Ezt a kishaszonjárművekhez tervezett abroncsot komfortos menetviselkedés, kiváló kezelhetőség és stabil útfekvés jellemzi
A Comtrac All Season kiegyensúlyozott futófelület-összetétele nagy kopásállóságot, és az ennek köszönhető hosszú élettartamot a kiváló nedves-felületi tapadással kombinálja. Az átgondolt lamella-struktúra gondoskodik a tapadásról és a vonóerő-átadásról havas vagy jeges útfelületen. A Comtrac All Season robusztus V-alakú profilja vállblokk-sorokkal van ellátva, melyek egymáshoz képest jobbra és balra el vannak tolva így biztosítva a minimális zajszintet.
2012-ben a Vredestein ismét egy új Quatrac típust dobott piacra. Ennél a változatnál a cél a komfort növelése, a zajszint minimalizálása, a gördülési ellenállás csökkentésével az üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsájtás csökkentése volt. A gyártási technológia is számos a környezetet óvó újítást hozott. Így a
Quatrac Lite lett az első „Zöld” 4 évszakos abroncs a világon.
Szembeszökő az abroncs barázdáinak, az úgynevezett “flexing point”-oknak nagy száma. Az abroncs így a havon is megfelelő tapadást biztosít.
A Quatrac Lite emellett kitűnik vizes úton való tapadásával, és kivételes vezetési tulajdonságaival. Ideális a nagy forgalomban gyors és azonnali irányváltást igénylő, kompakt (elektromos) városi autók számára. További előnye, hogy nem kel cserélni és tárolni a gumikat. A kisebb gördülési ellenállás mellett ez is igen előnyös tulajdonság a felhasználók számára.
Így érkezünk el
2014-hez, amikor a Vredestein bemutatja a Quatrac5 elnevezésű legújabb 4 évszakos abroncsát.
A Quatrac5 a Vredestein négyévszakos gumiabroncsok egy teljesen új generációja. Ebben a legújabb típusú gumiabroncsban ötvöződik az átfogó szakértelem, a tapasztalat és a technológiai találékonyság, ezért ez a modell minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy új mérföldkő legyen az ágazatban.
A Vredestein és a négyévszakos gumiabroncsok a Vredestein Quatrac első generációjának 1993-as bevezetése óta elválaszthatatlanok egymástól. Az összes többi Vredestein gumiabroncshoz hasonlóan az új Vredestein Quatrac 5 gumiabroncsot is az Apollo Tyres személygépkocsi gumiabroncsokkal foglalkozó K+F központjában fejlesztették ki Enschedében, Hollandiában, mely a vállalat innovációinak, tapasztalatának és szakértelmének fő gyűjtőhelye.
Az új Vredestein Quatrac 5 gumiabroncsokat sima és aszimmetrikus futófelület jellemzi, mely a téli és nyári gumiabroncsok kifinomult szimbiózisának tekinthető. A kisebb levegőaránnyal rendelkező külső rész kiváló kezelhetőséget, kimagasló kormányzási pontosságot és elegendő oldalirányú tapadást biztosít száraz és nedves útfelületeken is. A belső oldala továbbfejlesztett lamella technológiával készült, ezért kivételes tapadást biztosít a hideg vagy havas felületeken. Egy másik szembeötlő tulajdonság az aszimmetrikus külső hosszirányú barázda, melynek szélei különböző szögeket zárnak be a gumiabroncs futófelületével. Ez még optimálisabbá teszi a gumiabroncs merevségét, mely még nagyobb stabilitást és jobb kezelhetőséget eredményez a száraz útfelületeken. A Vredestein Quatrac 5 jó pár új technológiát vezet be, köztük a 3 dimenziós tapadó karmokat. A tapadó karmok a gumiabroncs közepén lévő lamellák között helyezkednek el, tökéletes tapadást biztosítanak a kanyarokban, és szélsebes gyorsulást tesznek lehetővé havas és jeges utakon is.
A Vredestein Quatrac 5 másik új jellemzője a futófelületet alkotó teljes szilikakeverék, melyet egy speciális polimerkombináció tesz egyedivé. Mindez kiváló kopásállóságot biztosít – hosszú élettartamra van tervezve –, míg az egyenletes nyomáseloszlás egyenletes kopást jelent. A futókeverék fejlesztése az Apollo Vredestein legújabb keverőivel történt, melyek tandem keverési technikát alkalmaznak, azaz egy időben kerül sor az első keverési fázisra és a gumikeverék szilanizációs fázisára. A Vredestein Quatrac 5 másik fő jellemzője az alacsony gördülési ellenállás, mely csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ehhez jön még a kis féktávolság vizes felületeken, és a kivételesen alacsony gördülési zaj, ami által a Vredestein Quatrac 5 az EU-s gumiabroncs-jelölés mindhárom követelményének kellőképp eleget tesz. Mindezek miatt a gumiabroncs jogosan nyerte el a
„zöld” jelölést. A Vredestein Quatrac 5 rendelkezik a „három hegycsúcs és hópehely" szimbólummal és a szabványos M&S kóddal is. Ez azt jelenti, hogy a Quatrac5 4 évszakos gumiabroncs, hasonlóan az elődeihez megfelel a téli gumiabroncsokat kötelezővé tevő országokban életben lévő irányelveknek.
A Vredestein Quatrac 5 technológiáról röviden: • Optimalizált teljesítmény minden helyzetben: az aszimmetrikus külső hosszirányú barázda nagyobb stabilitást és jobb irányíthatóságot eredményez a száraz felületeken. • Vredestein Quatrac szakértelem: több mint húsz éve vezető a négyévszakos gumiabroncsok terén. • 3D tapadó karmok: jobb tapadás kanyarodáskor, szélsebes gyorsulás havon és jégen. • Okos és vonzó kialakítás, egyedi külső és belső oldal: optimalizált teljesítmény minden helyzetben. • Zöld EU-s gumiabroncs-jelölés: alacsony gördülési ellenállás, kis féktávolság vizes felületeken, kivételesen halk működés. • Teljes szilika keverék: tartósság és hosszú élettartam.
A személy és kisteherautókhoz használható különböző Quatrac típusok között találhatóak T, H és V sebességfokozatúak is, vagyis
bizonyos méretek akár 240 km/h sebbéggel való autózást is lehetővé tesznek. A kölönböző Qutrac mintázatok összesen
113 méretben érhetők el.
Összefoglalva a Vredestein több évtizedes tapasztalata áll a sikeres Quatrac sorozat mögött, és így méltán állíthatjuk, hogy a Vredestein 4 évszakos abroncsai mind tulajdonságaikban, mind fejlesztésükben, mind pedig méretválasztékukban megelőzik a versenytársak abroncsait.
(2015-05-13)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!