vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

Téli - gumi - sztori


Nehéz elhinni ma, hogy egyszer volt idő, amikor a vezetéshez több finom motorikus képességre volt szükség.
Kellett az ösztön és az ügyesség a volán mögött. Ez még inkább igaz volt a hóval borított utakon.  

 

Ne feledjük, hogy az 1930-as és 40-es években az amerikai utak még mindig túl fejletlenek voltak.  
A téli sószórást   –amit ma sem szeretünk-   is takarékosan végezték, mivel országszerte csak körülbelül 5000 tonnát dobtak le, de azt is csak a főbb utakon!    (Ma akár 20 000 000 tonnát is elhasználnak).

A vállalatok milliókat kezdtek befektetni egy olyan módszer kidolgozásába, amely sokkal könnyebbé teszi a „fehér utakon” való közlekedést.



A finnek gyártottak elsőként, de később a mai nagy amerikai márkák is belefogtak a téli gumiabroncsok készítésébe és elindították saját termékeiket.
Goodyear és Firestone követték elsőként példát, de nem voltak egyedül. Más, kevésbé ismert gyártók saját, agresszív kivitelükkel jelentkeztek a piacra. Többnyire mindannyian közös vonásokat "álmodtak meg", mivel mindenki egy vaskos, sáros-terep futófelületet képzelt el téli gumiként. Ezek keskenyebbek voltak mint a nyári modellek, hogy így növeljék az érintkezési nyomást.


Az ’50-es években a gyártók kísérletezni kezdtek a futófelület újrafutózásával.
A gumikompozíciót alternatív részecskékkel, például a fűrészporral és a fémdarabokkal keverik és így próbálnak elérni hatékony tapadást.

A ’60-as évek újabb forradalmi koncepciót hoztak. Fém szegecsű gumik gördültek le a futószalagokról.
A közúti igény exponenciálisan növekedett. Karcsúbb, kidolgozottabb, kompakt felületek jöttek létre.
A fém csapok jobban beleharaphattak a jeges, havas felületbe, mint eddig bármikor.
Kevés idő alatt jelentős károkat okoztak az útfelületeken, autópályákon. Túl nagy volt a kár ahhoz, hogy a törvényhozók figyelmen kívül hagyják ezt. A későbbi, államonkénti törvényi előírások megfojtották a szegecses gumiabroncs széles körű használatát és így el kellett indítani a gumitechnológia fejlődését.


Az első piacra kerülő téli gumiabroncsot Kelirengasnak hívták. A finn modellt a Nokian gyártotta 1934-ben, és kizárólag haszongépjárművek számára készült.
Két évvel később életre kelt a Nokian ünnepelt Hakkapeliitta gumija, amellyel a személygépkocsik tulajdonosait örvendeztették meg. A Kelirengas komikusan idegen volt megjelenésében. Agresszív, barázdált bordákkal és vízszintesen keresztirányú tömbökkel inkább lapátkerekekre hasonlítottak.
Az esztétikától eltekintve kiválóan  működött és a finn teherautókat biztos mozgásban tartotta, ami globális növekedést  jelentett az iparban.




A 60-as években a Firestone a téli gumiabroncsok népszerűségének csúcsán volt a Town & Country gumiabroncsokkal.
Az akkori reklámban egy  fülbemászó dallam "garantálta", hogy a Town & Country gumiabroncsok előtt nincs akadály, mert keresztül mennek jégen, sáron vagy havon, de ha mégsem, akkor a  Firestone kártérítést fizet.
Itt még nagyon érezhető volt mind az ügyfélszolgálat, mind a cég magabiztosságának szintje.
A Firestone még egy ingyenes, műanyag jégkaparót is bedobott ajándékként, csak azért, hogy az üzletekben megszerezzék a vevők barátságát.



 


A Goodyear sem spórol és 1966-ban Dick Tufeld színész hangjával megreklámozta Suburbanite Safety Spike gumiabroncsait.
Képességeik bizonyítására a Goodyear egy '65 -es Ford Mustanggal csapattot a Svájci Alpokba. A gumiba integrált, a '60 -as évek közepén debütált volfrám-tüskék hajtják ezt a különösen „dühös, hátsókerekű pónit”!

"A tüskék az Alpokban működnek és neked is működni fognak" - mondja Tufeld. -
A Goodyear biztonságra törekvő cég.  ( …semmi sem mutatja be jobban a biztonságot, mint az Alpokban elért 160 km / h sebesség!??)



A mai téli abroncsok lenyűgöző, mértéktelen magabiztosságot gerjesztenek. Biztos tapadással, meglehetősen csendesek maradnak hihetetlenül nagy sebesség mellett...
 

Már 2021-et írunk!
Szerencsénkre… messze van az ősök nehéz, megpróbáltatásokkal teli történelme, de az akkori téli gumi biztonsági szemlélet ma is érvényes: 
"Áll meg, amikor szükséged van rá!  Menj
(közlekedj) amikor csak akarsz! "




 

(2021-01-27)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!

KIEMELT AJÁNLATAINK

Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 103 W XL (875 kg 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/55R17
28 299,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
C
-
-
72 dB
Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 97 Y (730 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R18
29 799,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
C
-
-
72 dB
Kormoran
Kormoran SNOWPRO B2 75 T DOT1919! UTOLSÓ 1DB! (387 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 155/65R14
9 999,- Ft
Téli
F
E
69 dB
Michelin
Michelin PILOT SPORT 5 91 Y XL (615 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/45R17
49 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
72 dB
Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 98 Y XL ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R19
31 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
C
-
-
72 dB
Laufenn
Laufenn LW31 i FIT+ 85 H (515 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/55R15
22 750,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
E
C
Téli használatra is megfelel
-
72 dB
Sebring
Sebring ROAD PERFORMANCE 82 V (475 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/55R15
19 299,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
C
-
-
70 dB
Point S
Point S Winter S 95 V XL FR (690 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 205/55R17
31 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
Téli használatra is megfelel
-
Sebring
Sebring FORMULA SNOW+ (601) 81 T (462 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 165/70R14
17 345,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
E
D
Téli használatra is megfelel
-
68 dB
Chengshan
Chengshan SPORTCAT CSC-701 98 W XL ( 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R19
25 000,- Ft
Nyári
C
C
72 dB
Laufenn
Laufenn LK01 S Fit EQ 97 H XL (730 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/55R16
30 599,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
72 dB
Sebring
Sebring ROAD 82 H (475 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/60R14
18 999,- Ft
Nyári
E
C
68 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!