Piros gumik az új Opel GT autón
A márciusban nyíló Genfi Autószalon egyik szenzációjának szánják a piros gumikon guruló Opel GT-t.
A legendás német kocsit 1968-tól 1973-ig gyártották, majd később GT (Roadster) néven párezres darabszámban visszatért 2007-ben is,
A jelenleg koncepció formában létező autó piros gumikkal látható a közzétett képeken.
A motortérben, talán elsőre furcsán hathat, de egy 1.0 literes háromhengeres teljes egészében alumíniumötvözet motor kerülhet, a turbós apróság így 146 lóerős teljesítményt ad le a hvg.hu cikke alapján. Amennyiben a kocsi kellően könnyű lesz – 1000 kiló alatti –, a hátsókerék-hajtáson és a hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül, akár ez a teljesítmény is bőségesen elegendő lehet, hogy a végeredmény egy élvezetes autó legyen. A nyomatékadatok is ezt támasztják alá, mivel ez az erőforrás elvileg 205 Nm-t tud, ami szintén elégnek ígérkezik. Ezekkel a paraméterekkel 8 másodperc alatti százas sprintet és 216 km/h-s végsebességet ígérnek.
Egyértelműen a koncepció legérdekesebb része az az egyedi megoldás, ahogy az ajtókat elképzelték. A helytakarékosság jegyében az első kerékjáratokról nyílnának a nagyméretű ajtók. És ha már itt tartunk, elhagyták a külső visszapillantókat is, két kamerát építettek szintén a kerékjárati ívbe, amelyek a képét a kabinba továbbítják.
Az elsőre inkább komolytalannak tűnő vörös kerekekre is van magyarázat. Az avantgárd megoldás az Opel egy 1920-as motorkerékpárjáról származik, a Motoclub 500 hasonlókat viselt elől, hátul egyaránt.
Azt, hogy végül mi lesz a GT koncepció sorsa, még nagyon óvatosan kommunikálja a cég, miszerint nagyban függ majd a koncepcióra adott reakcióktól. A Genfi autószalon után talán többet tudhatunk majd.
(2016-01-27)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!