KEVESEBB KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁS ÉS CSÖKKENTETT ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS FIGYELEMBEVÉTELÉVEL TERVEZTE A LAND ROVER DEFENDER-RE AZ ÚJ Scorpion Zero All Season GUMIABRONCSÁT A PIRELLI.
A Pirelli megerősítette partnerségét a Land Roverrel azáltal, hogy létrehozta az új Scorpion Zero All Season abroncsokat, amelyek eredeti felszerelésként szerepelnek majd a legújabb Defenderen.
A mérnökök párhuzamosan dolgoztak, hogy az új Defender terepjáró a legmegfelelőbb Scorpion Zero All Season abroncsokkal jelenjen meg az egész világon. A legszélsőségesebb körülmények között zajló intenzív fejlesztési program meghozta a gyümölcsét. Az új Scorpion Zero All Season fejlesztése a Pirelli Carlisle-i és Milánó-i laboratóriumaiban, a beltéri tesztek sorozatával indult.
Az egyik külső teszt helyszín az Eastnor kastély volt az Egyesült Királyságban, ahol a Pirelli Scorpion Zero All Season abroncsait 66 mérföldes változatos terepen tesztelték, hogy megtalálják a határaikat.
A nagy sebességű és nedves kezelési teszteket a legendás németországi Nurburgringen, valamint a Pirelli saját Vizzola tesztpályáján végezték.
Ezt területet a Land Rover az egyik legjobb helynek tartja a nedves kezelhetőség értékelésére, hangsúlyozva a két vállalat hosszú múltját, amely az 1970-es évekig nyúlik vissza, amikor az első Cinturato P5-öt kifejlesztették a Jaguar számára.
A Scorpion Zero All Season ultra nagy teljesítményű (UHP) gumiabroncsként született. SUV-k számára készült és úgy tervezték, hogy minden szezonban maximális teljesítményt nyújtson. Száraz és nedves úton egyaránt garantálja a nagyszerű kényelmet és biztonságot, sőt még a zaj csökkentésére is tudtak koncentrálni.
Annak érdekében, hogy "A osztályú" gördülési ellenállású gumiabroncsot tudjanak létrehozni, a „standard” Scorpion Zero All Season-tól kiindulva 19-20 hüvelykes méretben gondolkodtak tovább. Így érték el, hogy megnöveljék terepjáró képességét és érdemeit.
Mindez igazi kihívás volt a Pirelli számára, mivel a Land Rover az egyik első olyan gyártó a világon, amely új terepjáróinak csökkentett károsanyag kibocsátására összpontosít.
Az új gumiabroncs fejlesztése a Pirelli „tökéletes illeszkedés” filozófiáját követte.
Új anyagokat használtak az abroncs szerkezetéhez, amelyet kifejezetten „terepre való terepjáróvá” teheti a Land Rovert.
Az elvárás egy igazi Off-Road teljesítmény volt.
Ezekhez a különféle dombokon végzett tesztekhez a Land Rover nem kímélte sem az autót, sem a Pirelli Scorpion Zero All Season-t.
A Land Rover Defender-re vonatkozó teljesítmény és hatékonysági céljainak teljesítése érdekében a Scorpion Zero All Season gumiabroncsok szerkezetét némileg átalakították. Új kialakítású lett a váll és a futófelület is, ami javítja az iszap, fű és a hó tapadását.
Ez mind elengedhetetlen a Defender teljesítménye és stabilitása szempontjából.
A végére tartogattam ezt a videót, amely tényleg bizonyítja, hogy a tesztek borzalmas kemények voltak!
(2021-01-07)