Nyárigumi teszt 2016
A tavaszi enyhe idő beálltával ideje elgondolkodni milyen nyári gumit vásároljunk. a döntés megkönnyítésére évről évre lelkiismeretes teszteket végez az autonavigator és a nonstopgumi csapata. Idén is megvizsgálták 18 abroncs tulajdonságait.
A tesztet a nyári kánikulához mérten egészen enyhe, 11-14 Celsius fokos, enyhén felhős időben végezték, így az aszfalt hőmérséklete sem ment igazán följebb, mint a levegőé. Az elmúlt évekkel szemben most nem is 130, hanem jellemzően 70 km/óráról indították csak a vészfékezéseket.
A teszt során felszereltek két használt (prémium és középkategóriás) téli gumit, a négyévszakos Vredestein Quatrac 3, az "egészéves" Michelin CrossClimate, valamint a 14 nyári gumi mind másként vizsgázott.
A mostani teszt is egyértelműen rámutatott: 10 Celsius fok felett extrém kopásnak van kitéve a téli gumi: néhány vészfékezés, néhány tempósabb kanyarvétel, és már dobhatjuk is ki az abroncsot (leginkább az első kerekekről).
Nedves úton a középkategóriás, a teszt elején még korrekt állapotú téli gumi már 60 km/óráról is 4,9 méterrel, 35%-kal nagyobb fékutat adott, mint a legjobb nyári gumi, ez is bizonyítja, hogy nem csak gazdaságtalan, de veszélyes is téli gumival közlekedni nyáron.
Nedves aszfalton már közel 5 méter, több mint egy autóhossznyi fékút-különbséget mértek az egyes abroncsok között.
A kopási képével legjobb, és amúgy is stabilan jó jellemzőket mutató Bridgestone T001, valamint a hasonló jelzőkkel illethető Continental Conti Premium Contact 5 az elért legjobb eredmények több mint 95%-át hozta, a vizes úton legjobb Vredestein Sportrac 5 pedig közel annyit tudott. Száraz úton legjobb a Michelin Energy Saver Grnx, majd a minden mérési szempontból korrekt Hankook K 125 Ventus Prime3, a Firestone TZ300 és a Falken Ziex ZE914. Csupán kielégítő teljesítményt mutatott a hamarosan hazánkban is gyártó Apollo Amazer 3G Maxx abroncsa, ami kopás szempontjából jó ugyan, ám fékezhetősége gyenge.
Szárazon a legjobban fékezhető a Michelin Energy Saver Grnx, vizesen a nedves fékezhetőségben is első Vredestein Sportrac 5 volt a legjobb.
Meglepetés, hogy csak az olcsónak számító Apollo abroncsa után következik a tavalyi tesztgyőztes Goodyear EfficientGrip Performance.
A 2016-os nyári gumi teszt eredményei:
Gondos mérlegelés után ki-ki eldöntheti, melyik abroncs mellett teszi le a voksát, de a bujakigumi.hu szakemberei is személyre szabott, hasznos tanácsokat adnak az autósoknak.
Egy szó, mint száz: nyári gumira fel!
(2016-03-25)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!