Milyen rekordokat lehetne még megdönteni az elektromos járművekkel?
A Porsche már gyakorlatilag minden létező versenypályához köthető rekordot sikerrel megdöntött. A gyár marketingesei egymás után találják ki, hogy Taycan modellek hol bizonyítsanak. Most a zárt térben elért legnagyobb sebesség elérése volt a cél.
A Brands Hatch versenypályán -az angliai Kentben- sikerült néhány újabb címet bezsebelni, most viszont új vizekre eveztek.
A Porsche az elektromos Taycan modellt nem versenypályára, hanem egy zárt téri gyorsulásra nevezte be, ahol egy újabb rekordot sikerült felállítaniuk.
Nem volt egyszerű kiválasztani a megfelelő nagyságú helyszínt, így kénytelenek voltak az USA-ba utazni. A New Orleans-i Ernest N. Morial Kongresszusi Központ legnagyobb csarnokát szemelték ki, amely nem elhanyagolható 92 ezer négyzetméteres belső területtel rendelkezik.
Keen teljesen elektromos Taycan Turbo S Porsche-ja maximálisan 750 lóerős.
Négykerék-meghajtással rendelkezik a maximális tapadás érdekében és erőteljes szén-kerámia fékeket kapott. Álló helyzetből 60 km / h-ra mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul.
Mérés előtt beleütköztek egy nem kicsi biztonsági nehézségbe, ugyanis a csarnok csiszolt betonpadlóval rendelkezik, ami bizonyos sebesség fölött úgy viselkedik, mintha jégen szánkózna az ember. A felületet nem volt lehetőség nagyobb tapadású anyaggal bevonni, így Leh Keen versenyzőnek alkalmazkodnia kellett a körülményekhez.
„Az első ismerkedő futásomig nem éreztem át igazán a rekordkísérlet nagyságát.
A felület annyira kiszámíthatatlan, annyira sima volt, hogy teljes mértékben az autóban kellett bíznom. Valóban olyan volt, mint a jég. Egyenesen gyorsulsz és egy igazán kemény fal felé nézve száguld alattad az autó…! Egy pillanatig sem volt kétségem afelől, hogy meg tudom-e csinálni. Még egy olyan hatalmas térben is, mint amilyen nálunk volt, hirtelen nagyon kicsinek tűnik minden.”
„A sebességérzet még egy ilyen nagy térben is félelmetes. Végül igen gyengéd voltam a fékhez, ugyanis a Taycan fékjei nem voltak megfelelőek a feladathoz. Természetesen nem néztem le a sebességemre, így meglepetés volt a rekord megdöntése. Egy nagy rohanás volt! Hálás vagyok a Porsche-nak a felkészülésükért és bátorításukért és amiért bíztak a képességeimben. 102 mph egy épületen belül nem kevés. - mondta Leh Keen rekordkísérlete után.
A bátor pilóta számításai helytállóak voltak, így a Taycan-t ~ 165 kilométeres sebességre tudta felgyorsítani és ami a lényeg, sikeresen meg is állt az épületen belül. Egy újabb rekord a Taycan palettáján kipipálva!
De melyik gumikat használták?
A Porsche Taycan szokásos gumiabroncs-felszereltsége a Pirelli P Zero Elect és a Hankook Ventus S1 evo 3 ev elektromos jármű gumiabroncsok, amelyek 225 / 55R19 XL 103Y méretűek az első tengelyen, és 275 / 45R19 XL 108Y a hátsó tengelyen.
„Vélhetően a két fő OE gumiabroncs-beszállító közül az a gyártó, az az abroncs szerepelt a mérésen, amely nagyobb összeget fordított a rekordtapadású, rekordfékezésű gumik fejlesztésére. „
Nem könnyű kielemezni a hivatalos képeket, de ha alaposan megnézzük, akkor az első kerék bal felső sarkában látszik P Zero nyomtatás a gumi oldalfalán. Eközben a hátsó tengely abroncsának helyzetét nézve alig kivehetően, de itt is a Pirelli logó látható. 😉
(2021-02-16)