vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

Javítható vagy „kuka” ?

A gumiabroncsunkon nem minden sérülést, hibát lehet javíttatni.

Sokan nem gondolnak rá, hogy a nem megfelelő műszaki állapotú járműveikkel, kopott, sérült gumiabroncsaikkal nem csak mások életét, de a sajátjukat is veszélyeztetik.

Be kell látnunk, ha nagy a baj, akkor le kell mondanunk az eddig használt guminkról és újat kell beszereznünk.

 

Nézzük, mit lehet és mit nem lehet javítani!

Elhelyeztem a cikkben néhány, már-már „fájdalmasan humoros” fotót, amitől szinte a lélegzetünk is eláll!  😉



Defekt:

sérült abroncs, ami legtöbbször javítható
A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást kizárólag szakszervizben egy abroncsszakértő tud megjavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
 A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.

Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javíttatni a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon!
Szintén ne próbálja megjavíttatni az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait.
Lehetőleg minél hamarabb keressen egy szakszervizt
.



Leengedett abroncs:

nincs meg a megfelelő légnyomás
Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát.
Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat. A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet.
Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást. A nyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.



Bemélyedés:

Ez nem probléma! Ilyen a normál radiálabroncs oldalfala.
A bemélyedések természetesek a radiál abroncsokon (azaz a legtöbb gumin) és nincsenek hatással a teljesítményre.
Az abroncsok oldalfalának szerkezetében egy vagy több réteg egymással párhuzamosan futó szövetszál van. Ahol a szálak keresztezik egymást, gyakran enyhe bemélyedés található.


 
Kitüremkedés

Sérült abroncs,
Ha ilyen sérülést tapasztal, akkor azonnal cserélje át a járműve kerekét a megfelelő pótkerékre és keressen fel egy szakszervizt.  Ilyen sérüléssel való közlekedés kiemelten balesetveszélyes!

Folglalja le akár most az önnek legmegfelelőbb időpontot Online!
 
https://gumiszervizem.hu/booking/69

                                   



Nincs megfelelő nyomás az abroncsban

Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, így túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága és meg is hibásodhat.
A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet.

Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást.

A nyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.
 




Túlfújt állapot

A futófelület közepén van a teher, így gyorsabban kopik, mint kívül.
Hideg állapotban ellenőrizze az abroncsokban lévő légnyomást.
Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak.
A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.


 


Egyenetlen kopás, Kagylós kopás

futómű-beállítást igényel
Egyenetlen kopáskor a futóművet kell ellenőriztetni.
Vizsgáltassa ki a probléma okát. Néhány esetben hátul is állítani lehet  -kell-   a futóművet.
Az ilyen abroncsokat nem ajánlatos a továbbiakban használni!

Folglalja le akár most az önnek legmegfelelőbb időpontot Online!
 
https://gumiszervizem.hu/booking/69



 
Fűrészfogas kopás

futómű helytelen beállítása
Ha a futómű beállítása helytelen, a futófelület szélén fűrészfogas mintázat jelenik meg. Ezt az út egyenetlen súrlódása okozza.
Az autón valószínűleg kerékösszetartási vagy -széttartási beállítást kell végezni. Ennek a vizsgálatát szakember tudja elvégezni.

Folglalja le akár most az önnek legmegfelelőbb időpontot Online!
 
https://gumiszervizem.hu/booking/69

 


Keresztirányú csíkok a futófelületen


Minden abroncs futófelületén kopásjelző mutatja, amikor a fennmaradó profilmélység 1,6 mm.
Amikor már csak 1,6 mm profilmélység maradt, vagy amikor az abroncs bármely területén megjelennek a kopásjelzők, a gumi elkopott és cserélni kell.

Vigye el a járművét szakemberhez vizsgálatra.
Folglalja le akár most az önnek legmegfelelőbb
időpontot Online!
 
https://gumiszervizem.hu/booking/69

Forrás: Michelin


Így a végén, mutatok még néhány hajmeresztő esetet! 
Nos ezeket a gumikat nem kell már megjavítani!:

 

   

     
  

(2021-02-09)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!

KIEMELT AJÁNLATAINK

Point S
Point S Summer S 94 Y XL FR (670 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 225/45R17
25 999,- Ft
Nyári
C
B
72 dB
Hankook
Hankook K435 Kinergy Eco2 75 T (387 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 155/65R14
20 699,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
70 dB
Michelin
Michelin PILOT SPORT 5 97 Y XL (730 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R18
59 299,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
72 dB
Michelin
Michelin PILOT SPORT 5 98 Y XL ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R19
78 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
72 dB
Point S
Point S Summer S 86 T (530 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/65R14
22 150,- Ft
Nyári
C
B
70 dB
Vredestein
Vredestein Ultrac Satin 89 Y XL FSL DOT5021 (580 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/40R18
38 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
71 dB
Nexen
Nexen N-Blue 4 Season WH17 88 H XL (560 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 185/60R15
25 650,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Négyévszakos
D
B
Téli használatra is megfelel
-
69 dB
Vredestein
Vredestein Ultrac Vorti+ 92 Y XL FSL (630 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 225/40R18
42 370,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
70 dB
Vredestein
Vredestein T-Trac 2 82 T (475 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 175/65R14
19 299,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
69 dB
Dunlop
Dunlop SP WINTER SPORT 5 85 H DOT3919! Utolsó 1db! (515 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/55R15
20 000,- Ft
Téli
E
B
71 dB
Sebring
Sebring FORMULA SNOW+ (601) 79 T (437 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 165/65R14
16 990,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
E
D
Téli használatra is megfelel
-
68 dB
Laufenn
Laufenn LW31 i FIT+ 91 V XL (615 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 215/45R17
25 999,- Ft
Téli
E
C
72 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!