A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt.
Az 1871-ben alapított vállalat biztonságos, hatékony, intelligens és megfizethető megoldásokat kínál a közlekedés és szállítás területén.
2019-ben a Continental 44,5 milliárd euró árbevételt ért el, és jelenleg több mint 233 000 embernek ad munkát 59 országban.
A Gumiabroncs üzlet területén világszerte 24 gyártási és fejlesztési helyszín található.
A cég idén, 2021-ben ünnepli a 150. évfordulóját.
Nézzük az újdonságot!
A Continental gyárt elsőként gumiabroncsot új „HL” terhelési index kóddal.
• Nagyobb a teherbírása, ezért nehéz elektromos vagy hibrid személygépkocsikra és terepjárókra tervezték
• A teherbírás majdnem negyedével nagyobb, mint a normál, szokásos gumiabroncsoké
Az elektromos vagy hibrid hajtású nagyméretű, nagy teljesítményű autók és terepjárók (Sport Utility Vehicle) sokkal nagyobb súlyt helyeznek az útra, mint a hagyományos járművek. Ugyanakkor ezek a nehezebb modellek kevés lehetőséget kínálnak nagyobb teherbírású gumiabroncsok felszerelésére.
A probléma megoldásaként a Continental nekilátott az első, új „HL” terhelési indexű gumiabroncsok gyártásának.
Ugyanazon nyomásra felfújva ezek az abroncsok nagyobb teherbírással rendelkeznek, mint a korábbi XL szabvány szerint gyártottak.
Az oldalfalon az új maximális terhelhetőséggel rendelkező termékek a HL-kódot a méret előtt mutatják, például „HL 245/40 R 19 101 Y XL”.
Ennek a HL gumiabroncsnak a terhelhetősége 825 kg (terhelési index 101),
ami 10 %-os növekedésnek felel meg a megszokott 750 kg-os XL szabványhoz képest (98-as terhelési index).
Előretekintve a Continental arra számít, hogy növekszik a kereslet az új HL kóddal rendelkező gumiabroncsok iránt.
A teherbírás növelése és az ügyfelek igényeinek teljesítése ugyanakkor számos változtatást igényelt mind a gumi szerkezetében, mind a gumikeverékben.
"Itt olyan kompromisszumokkal volt dolgunk, amelyeket nagyon magas szinten kellett megoldani" - magyarázza Dr. Stefan Habicht, aki ezeknek a gumiknak a fejlesztési projektfelelőse volt.
„Ami a konstrukciót illeti, megerősítettük a peremet és javítottuk a gumiabroncs kontúrját a gumiabroncs útzajának csökkentése érdekében. Ugyanakkor optimalizáltuk a minta összetételét is, így ennek eredményeként alacsony gördülési ellenállást tudtunk elérni. Biztosítani tudtuk a precíz kezelést és a szokásos magas szinten tartottuk a futásteljesítményt. ”
Kíváncsian várjuk az eredményeket!
(2021-01-28)