Ijesztő adatok a magyar autósokról
A magyar autósok harmada későn cserélteti le a nyári gumit télire – ez olvasható ki a Bridgestone közel 70 magyar szervizműhely körében végzett friss felméréséből.
A magyar autóvezetők 70%-a csak a 2-3 mm-es profilmélység elérése után szereltet fel új téli abroncsokat. Minden negyedik tulaj csak az első hó érkezése után szereltet fel téli gumikat, pedig téli körülmények között nyári abroncsokon közlekedve akár több mint kétszeresére is megnőhet a féktávolság!
„A téli és nyári abroncsok között a gumi mintázat konstrukciójában és a gumikeverékek összetételében találunk lényeges különbségeket. A téli abroncs lágyabb gumikeverékből készül, így alacsony hőmérsékleten is megőrzi rugalmasságát. A kifejezetten téli időjárási körülményekre készült abroncsok másik jellemzője, hogy több éllel és mintaárokkal rendelkeznek, amelyek kapaszkodó hatást fejtenek ki a havon, illetve jobban elvezetik a vizet és a hókását az abroncs alól.” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke. 4 mm-es profilmélység alatt már jelentősen veszít tapadásából a téli abroncs.
Ha télen külföldre indulunk, érdemes szem előtt tartani, hogy Ausztriában akár 5000 euróra is megbüntethetik azt az autóvezetőt, aki november 1. és április 15. között nyári abroncsokon, vagy hólánc használata nélkül vág neki a téli osztrák utaknak. Szlovéniában november 15. és március 15. között mind a négy kerékre, Horvátországban pedig téli útviszonyok között legalább a hajtott tengelyen kötelező a téli gumi. Szlovákiában – ha az utakat összefüggő hó- vagy jégréteg borítja – mind a négy keréken előírás a megfelelő abroncs használata. Csehországban, Franciaországban és Németországban nem kötelező ugyan, de hólánc nélkül soha ne induljunk el, mert büntetésekre számíthatunk.
(2015-12-01)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!