Tavasszal akkor érdemes a nyári gumikat a gépkocsira visszahelyezni, ha a változékony időjárást figyelembe véve már huzamosabb ideje 7 Celsius fok felett van a napi középhőmérséklet.
A megfelelő nyári gumi kiválasztása korántsem olyan egyszerű, mint gondolnánk.
Az utóbbi években számtalan ismeretlen márka került be az európai piacra, a megszokott nagy nevek mellé.
A választást segít-heti a világháló, de a legbiztosabb, ha kikérjük a szakemberek tanácsát az elképzelésünkkel kapcsolatban, mivel sosem árt egy megbízható információ.
Vásárlás előtt olvasgathatunk teszteket is.
Tudni kell, hogy ami jó tesztnek számít, az alapos, független és mindhárom gumifajtát, az egész évben használható 4S, a téli és a nyári gumikat is lefedi.
A tesztet általában a német autóklub (ADAC) végzi, de időnként bevon más társ szervezeteket.
A nyári gumi tesztben a leggyakoribb abroncs méreteket veszik alapul.
A felsorakoztatott márkák igen széles köre megtalálható náluk, tehát a legnagyobb nevektől kezdve, olyan ismeretlen márkákig, amelyek csak a nagyáruházak akciós részlegeibe jutnak el. ;-)
A kínálat csúcsán mindig a prémium minőségű és árazású nevek találhatók és utána jönnek a többiek.
Fontos, hogy eldöntsük, hogy mi milyen ársávban szeretnénk gumit vásárolni és azután megnézhetjük hogy mik lehetőségek.
Érdemes egy kicsit utána olvasni a márkáknak is. Jó ideje nem igazán létezik önálló márka, és a hajdani kelet-európai vagy kevésbé neves márkákat a nagy cégek – az autógyáraknál bevált módszerekkel – felvásárolták. Ezért fordul elő gyakran, hogy egy közepes ársávban mozgó nyári abroncs egész jól szerepel a teszteken.
Akik tehát nem tudnak „nagy neveket” megfizetni, ne csüggedjenek: számos jó
ár-érték arányú alternatíva adódik a nyári gumik terén is.
Nem csak a pénztárcánk nagysága fontos, ha az ideális gumit keressük.
Az üzemanyag-hatékonyság, a tapadási minősítés és a külső gördülési zaj is mind olyan tényezők, amelyeket érdemes mérlegelni a vásárlás során. Ezeket az adatokat szintén a szakemberek tudják nekünk részletesebben elmagyarázni!
A gumiabroncsok üzemanyag-hatékonyságának megállapítása a gördülési ellenállási együtthatón alapul.
„Jelenleg még” az üzemanyag-hatékonyságot egy színes, „A”-tól „G”-ig terjedő skálaként szerepel a címkén.
A gumiabroncs nedves tapadásának minőségét, vagyis a gumiabroncs nedves úton való fékezési képessége fejezi ki.
A minősítést szintén egy „A”-tól „G”-ig terjedő skálán történik, ahol az „A” a legrövidebb, a „G” pedig a leghosszabb féktávolságot jelzi.
A külső gördülési zaj a gépkocsin kívül tapasztalható zaj. Ezt decibelben (dB) kapjuk meg.
A címkén szereplő adatok ismertetése elején azt írtam, hogy ! jelenleg még ! Ezt azért hangsúlyoztam így, mert az EU új címkézési rendszert vezet be a gumiabroncsokra vonatkozóan, amely 2021 május első napján lép hatályba. ...Erről egy másik cikkben lehet majd olvasni...
Visszakanyarodva… tehát, ezt a három fontosnak vélt paramétert a gyártók külső ellenőrzés nélkül tüntetik fel a címkéjükön.
Mindezek ismeretében ugye, nem is olyan egyszerű dolog a gumiabroncs kiválasztása, vásárlása!?
Keresse bizalommal kollégáinkat és kérje a szaktanácsukat.
(2021-01-29)