Bridgestone gumikkal versenyez a Kecskeméti Főiskola napelemes autója
A Megalux névre keresztelt autóval az ausztráliai World Solar Challenge versenyen indulnak a fejlesztők. Kutasi Zoltán tanszéki mérnök szerint a projekten 14 tagú csapat dolgozott. A Megalux négykerekű, katamarán formájú futurisztikus jármű. Nagyrészt szénszál-kompozitból készült, mindössze 160 kilogramm tömegű, akár 130 km/h-s sebesség elérésére is képes.
Jelenleg a Jáva-tengeren van az utánfutó a versenyautóval, szerszámokkal, pótalkatrésszel és a csapat felszerelésével együtt.
A verseny 2015. október 18-án kezdődik Darwinban. Ezt megelőzi a hivatalos nyitóünnepség, a statikus- és a dinamikus gépátvétel, ami egyben az indulási sorrendet is meghatározza. Számolni kell az átállási idővel is, hiszen a több napos verseny fizikailag és szellemileg is nagyon megterhelő lesz. A tervek szerint október 4-én érkezik Ausztráliába a magyar csapat.
A Bridgestone jóvoltából a MegaLux először egy garnitúra Bridgestone Ecopia Ologic abroncsot kapott a jármű tesztelésére. A versenyre további garnitúrákat biztosít a japán gumiabroncsgyártó a csapatnak Ausztráliában.
„Az abroncs mérete eltér egy szokásos személygépkocsi abroncstól, ugyanis mérete 95/80R16, és kizárólag Japánban gyártjuk. Az Ologic abroncs speciálisan nagy átmérővel és keskeny futófelülettel rendelkezik, ami mérsékli az abroncsdeformálódást és az energiaveszteséget, csökkentve a gördülési ellenállást – ugyanakkor legalább olyan fokú biztonságot nyújt, mint a hagyományos abroncsok. Az abroncsok mintázatát kizárólag napelemes autókra tervezték.” – magyarázta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. területi főmérnöke a járműépítő csapatnak.
Érdekesség, hogy a Bridgestone ezt az Ologic technológiát alkalmazza a hétköznapi autókon is.
Így jelenleg a BMW i modelljeinek kizárólagos abroncsbeszállítója: Ologic technológiával készült Ecopia EP500 abroncsokat szállít a teljes egészében elektromos, városi BMW i3 modellhez.
2014-ben a Bridgestone nyerte el a BMW Supplier Innovation Award-díjat a „Hatékony dinamika” kategóriában az optimalizált széndioxid-kibocsátású abroncshoz fejlesztett új Ologic technológiájáért, melyet a BMW i3 elektromos modellnél alkalmaznak.
(2015-09-22)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!