A legújabb autó modellek biztonsági jellemzőit vizsgálta friss törésteszt-sorozatában
az EuroNCAP.
A szervezet az autókat három biztonsági teszt alapján értékeli: frontális
ütközés, oldal ütközés fallal és oszloppal, valamint gyalogossal való ütközés.
A frontális ütközést 64 km/órás, az oldalütközést 50 km/órás, az
oszloppal való ütközést 29 km/órás, míg a gyalogossal való ütközést
40 km/órás sebességnél mérik. Az elvégzett tesztek alapján 3 kategóriában
pontozzák az autókat, maximálisan 5 csillag adható. A mért kategóriák: első
utasok biztonsága, gyermek/gyermekülés biztonsága és a gyalogos biztonsága.
Idén egy már ismert modellt, a Dacia Logan MCV-t is vizsgáltak. A már egy évvel korábban befutott olcsó kombi a 2009-ben tesztelt négyajtóshoz hasonlóan csupán háromcsillagosra vizsgázott. A felnőtt utasok biztonsága volt a legkomolyabb negatívum. Frontális ütközésnél az utascella erőteljesen deformálódott. Ez idén a leggyengébb eredmény. A család másik tagja, a Sandero sokkal jobban szerepelt.
Négycsillagos lett az új Opel Corsa, szintén négycsillagos lett az új Mini
és a két új Smart, ezek az értékek a szigorított mérési rendszerben jónak
számítanak. E a modelleknél a kisebb karosszéria miatti csekélyebb
ütközéselnyelő zónák indokolták a négy csillagot.
Ötcsillagot érdemelt a Ford Mondeo, az új Kia Sorento, a Land Rover Discovery
Sport, a Lexus NX, Porsche Macan, a Subaru Outback és a Volkswagen Passat B8. Porschét először vizsgáltak az Euro NCAP töréstesztjén. Érdekesség, hogy a Kia
Sorento biztonságosabbnak bizonyult, mint a Porsche városi szabadidő-autója.
(2014-12-07)