A kánikula az gumikat is jelentősen befolyásolja
Az autonavigator.hu munkatársai a nyári hőségben teszteltek néhány gumiabroncsot. A Hungaroring kiváló terepet biztosított a hat gumiabroncs tesztjéhez. A tavasszal legjobbnak ítélt Goodyear EfficientGrip Performance, egy kínai nyári gumi, az Infinity Ecosis, egy négyévszakos Kumho Solus Vier KH21, egy középkategóriás téli, a Kleber Krisalp HP2, illetve egy újdonság, a Michelin abroncsa, az állítólag minden időjárási körülmény között helytálló CrossClimate, végül, de nem utolsósorban a Michelin Energy Saver+ tulajdonságait vizsgálták.
A Tanpályán 60 km/órás tempóról vészfékezve, valamint körpályán gurultak a tesztabroncsokat viselő egykori rendőrségi Ford Focusok. A méréseket természetesen száraz és vizes aszfalton is elvégezték, GPS alapú méréssel. Míg tavasszal 60 km/óráról a legjobb gumikkal szárazon 14,2-14,3 méter alatt meg tudtak állni, 25 helyett 50 Celsius fokos aszfalthőmérsékleten legkevesebb 15,4 méterre volt szükség. A Goodyear szárazon fékezésben 1,6 métert romlott, míg az Infinity csupán 1 métert, s most jobban szerepelt, mint a Goodyear. Nedves úton még nagyobb volt a Goodyear lemaradása: 4,6 méteres többletet hozott saját magához képest a hőségben. A legrosszabb nyári gumiként szerepelt a Goodyear, persze jobban, mint a téli Kleber, vagy a négyévszakos Kumho, utóbbi teljesítménye szóra sem érdemes.
A tesztelők így nyilatkoztak: „Tesztünk egyértelműen megmutatta, hőségben minden abronccsal egy kicsikét nagyobb fékutat kapunk, mint enyhébb hőmérsékleten. A próbált klasszikus négyévszakos abroncs még a tesztelt télinél is jobban elvérzett”.
A világújdonságnak és a szezonális gumicsere elmaradása miatt a gumisok rémálmának kikiáltott Michelin CrossClimate a nyári teszt alapján ígéretesnek tűnik. A nyári gumikhoz mérten száraz úton minimális lemaradása volt, nedves aszfalton pedig hajszálnyi előnnyel a Goodyear EfficientGrip Performance előtt végzett. Hátra vannak még a téli mérések, ott is jól kell szerepeljen ahhoz, hogy valóban ajánlható legyen. A sokat autózók számára vélhetően nem lesz opció, hiszen kopása a teszt szerint jelentősebbnek tűnik, mint egy jó nyári abroncsé, akár a Michelin nyári abroncsáé. Kiskereskedelmi ára a tesztelt 195/65 R15 méretben 35 ezer forint.
(2015-08-14)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!