Talán a Hankook gumiabroncs gyár a válság egyik nagy nyertese?
Ismét rekord
mértékű – 1,25 milliárd eurós – eredménnyel zárta a Hankook gumiabroncs gyár 2012 második
negyedévét
- A Hankook Tire globális árbevétele 2012 második negyedévében ismét
kétszámjegyű növekedést mutat: a globális értékesítési árbevétel 18,5
százalékkal 1840 milliárd koreai wonra (1,2465 milliárd euró) emelkedett
- A növekedés elsősorban a vállalat prémium kategóriás ultra-nagyteljesítményű
(UHP) gumiabroncsai iránti folyamatosan emelkedő keresletnek köszönhető
A Hankook gumiabroncs-gyártó nyilvánosságra hozta 2012 második negyedévére
vonatkozó pénzügyi jelentését. A beszámoló tanúsága szerint a gumiabroncsokat gyártó vállalat globális
forgalma elérte az 1,25 milliárd eurót (1840 milliárd koreai won), amely így
18,5%-os növekedést mutat az elmúlt év azonos időszakához képest. A gumiabroncsgyártó
üzemi eredménye ugyanebben az időszakban 112%-os növekedéssel 145,71 millió
euróra (215,5 milliárd koreai won) emelkedett 2011 második negyedévéhez képest.
A látványos második negyedévi növekedéshez hozzájárult az, hogy a Hankook Tire következetesen
kitart gyártóegységei folyamatos bővítésére vonatkozó befektetési stratégiája
mellett, beleértve a cég európai gyártóbázisául szolgáló magyarországi üzemet
is.
A siker másik összetevője a gumiabroncs gyártó vállalat
globális marketing tevékenységének folyamatos erősítése volt, amely az utóbbi
időszakban különösen a stratégiai piacokra koncentrált.
A gumiabroncs gyártó vállalat ultra-nagyteljesítményű (UHP) gumiabroncsaiból származó globális
árbevétele látványos, 22,2%-os emelkedést mutat a második negyedévben, ami
főként az első gyári felszerelési (OE) szerződések eddigi legnagyobb mértékű
növekedésével magyarázható. Az észak-amerikai régióban 30%-os, míg Európa
piacain összesen 38,3%-os volt a növekedés az adott időszakban.
Az OE eladások számottevő növekedésében kulcsszerepe van annak, hogy a vezető
autómárkák gyártói – globális szinten – rendkívül magasra értékelik a Hankook
UHP gumiabroncsainak minőségét és teljesítményét. Mindez 41,3%-os emelkedést
eredményezett az árbevétel OE kategóriájában a 2011-es második negyedévi
bevételhez képest.
– Az a figyelemre méltó növekedés, amelyet a mostani adatok mutatnak, nagyrészt
abbéli eltökéltségünknek és kitartásunknak köszönhető, hogy prémium UHP
gumiabroncsokat és környezetbarát termékeket gyártsunk, 21. századi, élvonalbeli
technológiánkkal – kommentálta a társaság eredményeit Suh Seung Hwa, a Hankook
Tire globális vezérigazgatója és igazgatótanácsának alelnöke. – Töretlenül azon
fáradozunk, hogy a legjobb minőséget és szolgáltatást nyújtsuk vásárlóinknak
világszerte. Továbbra is folytatni kívánjuk kereskedelmi hálózatunk bővítését
és globális marketing tevékenységeink erősítését annak érdekében, hogy
megerősítsük pozíciónkat, mint vezető globális gumiabroncsgyártó vállalat –
tette hozzá az igazgató.
Forrás.GumiPiac Magazin
(2012-08-03)