A Continental nullára csökkentené a halálos balesetek számát
A téli vezetés és a megváltozott útviszonyok veszélyeire hívta fel a figyelmet a Continental a WinterContact™ Családi Biztonságtechnikai Napokon. A két hétvégés (november 7-8., 14-15.) eseményen az autósok vezetéstechnikai tréningek segítségével megtanulhatták, hogyan nyerjék vissza uralmukat a jeges, havas úton megcsúszó autó felett.
A Continental az esemény sajtótájékoztatóján bemutatta Vision Zero elnevezésű koncepcióját is, melynek célja, hogy belátható időn belül nullára csökkentse a halálos kimenetelű balesetek számát a vezetéstámogató rendszerek segítségével. A Continental cégcsoport hazai leányvállalatainál is számos olyan megoldás, rendszer készül, mely a biztonságos közlekedést támogatja.
Az ’50-es évektől kezdve napjainkig az autóval évente megtett átlagos futásteljesítmény ezerről 12 ezer kilométerre nőtt. Ennek hátterében nemcsak a technikai fejlődés áll, hanem az az egyszerű tény is, hogy a mobilitás egyre nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt az embereknek.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint 2013-ban 1,25 millió halálos kimenetelű baleset történt, ami megfelel a hat évvel korábbi szintnek. Ez azt jelenti, hogy a halállal végződő balesetek száma annak ellenére sem csökken jelentősen, hogy folyamatosak a biztonsági fejlesztések. Éppen ezért sokkal hatékonyabb lépésekre van szükség ahhoz, hogy megvalósuljon az ENSZ célja: 2020-ra felére csökkenteni a halálos balesetek számát.
A Continental évek óta dolgozik a Vision Zero koncepción, melynek célja, hogy nullára csökkentse a halálos kimenetelű balesetek számát. A koncepció fontos alappillérei közé tartozik a veszélyes közlekedési szituációk elkerülése, emellett a vezetéstámogató rendszerek fejlesztése és azok hatékonyságának növelése. Európában a halállal végződő balesetek száma 1980-2010 között Németországban 75 százalékkal, Svédországban 70 százalékkal, míg Görögországban 20 százalékkal csökkent. A halálos balesetek számának eddigi csökkenéséhez nagymértékben hozzájárult az, hogy az elmúlt évtizedekben kötelezővé vált a biztonsági öv, az ABS, valamint a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer (TPMS).
Ebben az évtizedben a számtalan biztonsági rendszernek köszönhetően (ABS, ESC, TPMS, AEBS stb.) az újonnan forgalomba helyezett autók jóval biztonságosabbá váltak. Ennek ellenére – az Európai Unió 28 tagállamának statisztikáit is figyelembe véve – még mindig nagyon sok halálos, vagy súlyos sérüléssel járó baleset történik az európai utakon, ami elsősorban arra vezethető vissza, hogy a biztonsági rendszerek egy bizonyos része nem tartozik hozzá az alapfelszereltséghez.
A Continental Automotive Hungary veszprémi gyára egy kiállított tesztautóval is készült az esemény első hétvégéjére, melyben szimulációval mutatták be a sofőrök fékezési reakcióidejét. Emellett a gyár mérnökeinek segítségével a fékvezérlőket, valamint a legújabb fejlesztési irányvonalakat is megismerhették az érdeklődők.
A #STOPTHECRASH-kampányban a Continental mellett számos neves autóipari beszállító (Bosch, Denso, ZF) és minősítő intézet (ADAC, Thatcam Research) vesz részt. A kampány három fő vezetéstámogató rendszer népszerűsítésére, így az elektronikus menetstabilizáló (ESC), vészfék-asszisztens (AEB) és a blokkolásgátló (ABS) koncentrál. A kampány emellett a gumiabroncsok állapotára is felhívja a figyelmet, legfőképpen a gumiabroncs-nyomásra és a profilmélységre.
(2015-11-16)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!