Az új, 2021-es Ford Raptorokhoz opcionálisan a BFGoodrich 37 collos abroncsokat kínál, amelyek az eddigi legnagyobbak!
A vadonatúj 2021-es Ford F-150 Raptor alapfelszereltségű gumiabroncsa is hatalmas - BFGoodrich 315 / 70R-17 All-Terrain T / A KO2, ~ 35 hüvelyk (88,9cm) átmérőjű és több mint egy láb széles.
Ha ez nem elég nagy, akkor megrendelésnél bejelölheti a jelölőnégyzetet, hogy valami nagyobbat szeretne: 37 hüvelykes (93,98cm) BFG-k a gyár által valaha kínált legnagyobb abroncsok egy könnyű teherautóra.
Ezek a hatalmas gumiabroncsok az új, harmadik generációs Raptor számára nagyobb hasmagasságot biztosítanak a terepen és olyan nagyok, hogy a Fordnak módosítania kellett az F-150 összeszerelő üzemét, hogy illeszkedjen az új Raptor 37-es típusához.
"Képzelje el azokat a szörnyeket az összeszerelő üzemben" - mondta Tony Greco, a harmadik generációs Raptor programmenedzsere.
"Ez egy nagy-nagy teherautó. Nagyobb, mint az F-150 és magasabb lett, mint a legutóbbi Raptor. Nagyon sok segítségünkre volt az összeszerelő üzem, akik megértették, hogy milyen kihívás ez számunkra."
A magasság volt a fő probléma.
Az opcionális 37 hüvelykes gumiabroncsokkal a 2021-es Raptor 80,7 hüvelyk (közel 205cm) magas.
Az üzembe való „bejutást” 15 hónapig szervezték, mire megtalálták a megoldást.
Az üzemen keresztül, minden munkaállomáson végigfuttattak egy 2020-as Raptort.
A magasságot szimulálva a tetejére habtömböket raktak és eközben folyamatos digitális felülvizsgálatokat készítettek a gyártói csapattal.
A tesztekhez minden szabad hetet lefoglaltak, így nyáron és karácsonykor is folyt az előkészítő munka.
Amikor az első teherautó 2010-ben bemutatkozott, a Raptor első két generációja még 35 hüvelykes abroncsokat kínált, ami meglehetősen forradalmi eredmény a gyári terepjáróknál.
Két hüvelykkel nagyobb gumiabroncs illesztése a harmadik generációs teherautó alá jelentős megmunkálást igényelt.
A Ford az F-150 történetében először alakította át teljesen az új Raptor futóművet, mivel most tekercsrugókat használnak a hátsó tengelyen.
A hatalmas abroncsok még a váz módosítását is megkövetelték. Ford hajlandó volt minden Raptor felszereléséhez egy teljes méretű illeszkedő pótkereket a kocsiágy alá szerelni, ami azt jelentette, hogy finomítani kell a váz formáját és meg kell tervezni egy új, egyedülálló pótkerék-tartóelemet.
"A legnagyobb dolog a 37 hüvelykes pótalkatrész elhelyezése volt, ezért is a 37 hüvelykes konfigurációval ellátott váz egyedülálló. " - mondta Greco. "Az a srác, aki kap egy 35 hüvelykes teherautót és úgy dönt, hogy 37-eseket akar felszereltetni rá, soha nem fogja tudni felrakni az eredeti pótkerék helyére a 37 hüvelykes tartalékot."
A Raptor harmadik generációs projektjének kezdetétől a 37-esek felszerelése volt a Ford célja. "Habtömböket tettünk az egész autóra, majd a pokolba ugrottunk és megbizonyosodtunk arról, hogy a gumiabroncs megfelelően illeszkedik a Ford elvárásaihoz" - mondta Jeff Nichols, a Raptor erőátviteli mérnöke.
"Nagyon sok esetben újra kellett hegyeznünk a ceruzáinkat" - tette hozzá Jack Cooper, a Ford Performance felügyelője.
"… valóban bele kellett mélyednünk a teszt eredményeinkben és ki kellett derítenünk, hol optimalizálhatjuk még ezt a dolgot. Ki kellett használnunk minden rendelkezésre álló zugot, amit még nyerhettünk.
"Kipróbáltuk ezt a dolgot és működött."
(Ford Raptor!??! Egy igazi ragadozónak rendelkeznie kell egy megfelelően nagy motorral. Ehhez a nagy testhez felejtsük el a hazai kereskedők "2 ezres kis duduját"! Elég már a játékautókból!
Ha ennyi pénzt adunk valamiért, akkor az érje is meg és legyen élmény a használata!
Ezért válasszuk a legalább 3,5-ös, 6 hengeres dieselt! Ez a teljesítmény már tud adni egy hangyányi lendületet ennek a 6m hosszú, 2m magas óriásnak!
Ha jól tudom, a Raptor induló ára $ 54.000.- körül lesz!)
(2021-02-10)