vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

GUMIABRONCS KERESŐ

MÉRET: / /
Seb. Ind.:
GYÁRTÓK:
TÍPUS:

IDÉNY:
BENZINHATÉKONYSÁG:
ESŐS ÚTON TAPADÁS:
KERES

ACÉL ÉS ALUFELNI

TÍPUS:
GYÁRTÓK:
SZÉLESSÉG X ÁTMÉRŐ: X
OSZTÓKÖR: X
KERES

Futómű állítás
javítás



                                             

-          Futómű javítás és Futómű állítás

 

Az autókban a futómű  ,biztonsági szempontból igen jelenős szerepet tölt be. Sajnos azonban ezt nagyok sokan  figyelmen kívül  hagyják . Pedig a jó állapotú gumiabroncsok és a jó , rendszeresen karbantartott, szervizelt futómű  az egyik legfontosabb tényezője a biztonságos közlekedésnek .

Az autók normális ,rendeltetésszerű használata közben a gumiabroncsnak és a futóműnek  kell biztosítani az autó és az úttest közötti folyamatos kapcsolatot. A gépjárművek gumiabroncsainak állapotát és élettartamát  valamint az autók úton való stabilitását jelentősen befolyásolja a  hibátlan és jól beállított futómű.

Futómű állítás megkezdése előtt mindig meg győződünk hogy a gumiabroncsok állapota megfelelő állapotban vannak-e a levegő nyomása megfelelően be vannak-e állítva , illetve hogy a kormány összekötő  gömbfejek ,  szilentblokkok  és kormánymű kifogástalan állapotban legyenek.

Ezek  alkatrészek valamelyike  rossz állapotú akkor a futómű állítás csak a hibás ,rossz alkatrész cseréje után javasolt.

  Fasep Ato.XP Futóműállító
(Részletek Dr. Lakatos István: Futóműdiagnosztika könyvéből)

2. fejezet: Futóműbeállítási jellemzők

A futómű diagnosztika a kerék- és futómű-beállítási paraméterek méréstechnikája, amelyhez elsőként a mérési viszonyítási rendszert kell definiálni:

  1. A futómű-beállító készülékek a futómű geometriai jellemzői közül számosat a gravitációs erőtér irányához (a gravitáció-vektor által kijelölt függőleges irány) viszonyítanak. Emiatt előfeltétel, hogy a mérés során a jármű vízszintes síkon álljon.
  2. A többi futómű jellemző mérése pedig valamilyen - a járműre jellemző - jellegzetes tengelyhez viszonyítva történik.a jrm vonatkoztatsi tengelyei.jpg Ez utóbbi kifejtéséhez további definíciók szükségesek:
    A legegyszerűbb lehetőség ebből a szempontból a jármű szimmetria tengelye, amely már kétfejes mérőműszerek esetében is alkalmazható (2.2 ábra). Ez azonban az első tengely paramétereinek mérésekor nem ad megfelelően pontos eredményt. A jármű ugyanis a hátsó kerekek középsíkjainak szögfelezője által meghatározott irányba halad. Ezt az irányt nevezik tényleges menettengelynek (2.2 ábra). Menet közben ugyanis a jármű kormányzott kerekei ennek megfelelően állnak be egyenes-menetben. Célszerű tehát, ha az első kerekek beállítási paramétereit a tényleges menettengelynek megfelelően mérjük meg. A négy mérőfejes műszerek erre alkalmasak, hiszen a hátsó két mérőfej által meghatározott tényleges menettengely képezi az első kerekek mérésének alapját

2.1 A kerékbeállítási paraméterek

A kerék-beállítási paraméterek alapvetően befolyásolják a jármű egyenes- és ívmeneti tulajdonságait, a tapadási viszonyokat és a gumiabroncsok kopását.
A kerék-beállítási és kormányzási paraméterek az alábbiak:

Tengelytávolság:

tengelytvolsg.jpgA tengelytávolság az első és a hátsó tengely középvonala között mért távolságot jelenti (2.2 ábra). Többtengelyes járművek esetén az egyes tengelytávolságokat elölről hátrafelé adják meg. Nagyobb tengelytávolság esetén nagyobb hasznos teret lehet kialakítani a járműben és jobb a menetkomfort is. A jármű ilyenkor kevésbé érzékeny a bólintó lengésekre. Kis tengelytávolság esetén viszont könnyebben vehetők be a szűk kanyarok.

Nyomtáv:

nyomtv.jpgA nyomtáv az azonos tengelyen levő kerekek talpfelület középpontjainak távolsága (2.3 ábra). Ikerkerekek esetében az ikerkerék-középpontok közötti távolságot értjük rajta. A nyomtáv nagysága jelentős hatással van a jármű ívmeneti tulajdonságaira. A nagyobb nyomtáv nagyobb ívmeneti sebességet tesz lehetővé. A keresz- és ferde-lengőkaros független kerékfelfüggesztések esetében ki- és berugózáskor nyomtáv-változás lép fel. Ez növeli a gördülési ellenállást és az abroncskopást. Ilyen esetekben romlanak a jármű egyenesmeneti tulajdonságai is.

Kerékösszetartás:

A kerékösszetartás a kétoldali keréksíkok kerékpánt átmérőnyi hosszon vett távolságváltozásának nagysága a vízszintes síkban. A definíció szerinti mértékegysége mm. Amennyiben azonban a jármű vonatkoztatási tengelyéhez (szimmetriatengely, tényleges menettengely) viszonyítva mérjük, fok-szögperc dimenzióban kapjuk meg értékét. Végül, ha a kerékpánt átmérőnél nagyobb hosszra vonatkoztatjuk (pl. a tengelytávra), akkor mértékegysége mm/m.
A kerékösszetartás pozitív, ha a kerékpántok távolsága a menetirány szerint elöl kisebb, mint hátul. Az egyedi kerékösszetartás az egyik oldali kerék vonatkoztatási tengellyel bezárt szögét jelenti. Négyfejes műszer esetén a vonatkoztatási tengely a hátsó tengelynél a jármű szimmetriatengelye, míg az első tengelynél a tényleges menettengely (2.4 ábra).
kerksszetarts.jpgAmennyiben egy adott jármű hátsó tengelyének kerekeinél az egyedi összetartás értékek nem azonosak, akkor az első tengely kerekei által meghatározott szög szögfelezőjének a tényleges menettengellyel párhuzamosnak kell lennie: azaz az azonos egyedi kerékösszetartás értékeket a tényleges menettengelyhez kell beállítani. (2.4 ábra). (Ilyenkor a jármű enyhén oldalazva halad és a kormánykerék nem áll középhelyzetben.)

Egyenesmeneti helyzet:

egyenesmeneti kerklls.jpgA kormányzott kerekek egyenesmeneti helyzetén azt értjük, ha az első kerekek egyedi kerékösszetartása megegyezik (2.5 ábra)

Menettengely szög:

menettengely szg.jpgA menettengely szög (2.6 ábra) a tényleges menettengely és a jármű szimmetriatengelye által bezárt szög. Értéke pozitív, ha a tényleges menettengely előre és balra mutat. A jármű a tényleges menettengely által meghatározott irányban halad egyenesen.
A tényleges menettengely helyzetét az alábbi paraméterek határozzák meg:
- a hátsó kerekek kerékösszetartása,
- a hátsó tengely ferdeállása,
- a hátsó tengely oldalirányú eltolódása.

Kerékdőlés:

kerkdls.jpgA kerékdőlés a kerék síkja és a jármű menetirányára merőleges sík metszésvonalának a függőlegessel bezárt szöge (2.7 ábra). Értéke pozitív, ha a kerék a függőlegeshez képest kifelé és negatív, ha befelé dől. A dőlést fokban mérjük az alábbi peremfeltételek mellett:
- hátsó kerekek dőlése: egyenesmeneti helyzetben,
- első kerekek dőlése kormánykerék középhelyzetben.
A kerékdőlés nem megfelelő értéke az alábbi hibákat okozhatja:


Csapterpesztés:

A csapterpesztés a tengelycsonk-csap középvonala (valóságos vagy képzetes) és a függőleges által bezárt szög vetülete a menetirányra merőleges síkon (2.8 ábra). Értéke pozitív, ha a tengelycsonk-csap felső vége a függőlegestől befelé dől.
A csapterpesztés értéke alákormányzáskor megnő, ami visszatérítő erőt eredményez. A csapterpesztés nem megfelelő értékéből eredő hibajelenségek:


Vissza


AKCIÓS TERMÉKEK

Wintrac Pro 100 V XL FSL (800 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 245/45R18
80 218,- Ft 48 995,- Ft
Téli
C
B
72 dB
ALPIN 6 93 H (650 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 215/55R16
56 071,- Ft 42 670,- Ft
Téli
C
B
69 dB
Alnac 4G All Season 88 H (560 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 195/60R15
28 119,- Ft 19 125,- Ft
Négyévszakos
C
C
68 dB
Snowtrac 5 91 T (615 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 205/55R16
35 248,- Ft 24 100,- Ft
Téli
C
C
69 dB
Wintrac Pro 95 V XL FSL (690 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 205/55R17
64 409,- Ft 40 370,- Ft
Téli
E
B
72 dB
LW31 i FIT+ 95 T XL (690 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
14 999,- Ft
Téli
C
C
72 dB
Wintrac 88 T (560 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/60R15
21 799,- Ft
Téli
E
B
70 dB
WEATHER CONTROL A005 91 H (615 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
39 903,- Ft 21 800,- Ft
Négyévszakos
C
A
71 dB
W320 93 H (650 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 215/55R16
50 808,- Ft 28 390,- Ft
Téli
E
C
72 dB
Winterstar 4 84 T (500 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 175/70R14
13 600,- Ft
Téli
E
C
71 dB
G-FORCE WINTER 2 101 V XL (825 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 235/50R18
57 734,- Ft 43 050,- Ft
Téli
C
B
69 dB
KRISTALL CONTROLL HP 2 87 T (545 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/55R16
33 649,- Ft 25 199,- Ft
Téli
C
B
71 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Utánozhatatlan Michelin Minőség
2020-08-12

Utánozhatatlan Michelin Minőség

A Michelin folyamatos fejlesztései, újításai nagy lendületet adtak a cégnek. Hivatalos partnerként 2001-ben csatlakoztak a Forma 1-hez. Szuper tulajdonságokkal felruházott Pilot Sport abroncsok jelenlegi generációja tesztelés alatt áll. Folytatódik a siker 2021-2022-ben?
Végre elérhetővé váltak a HANKOOK autógumi gyártó LAUFENN márkájának legújabb négyévszakos gumiabroncsai.
2020-08-12

Végre elérhetővé váltak a HANKOOK autógumi gyártó LAUFENN márkájának legújabb négyévszakos gumiabroncsai.

Úgy gondoljuk, hogy most érkezhetett el a szóbeszédek, tévhitek idejének a vége. Itt az ideje félretenni a régi félelmeket, mivel a HANKOOK az európai igényeknek megfelelő előállította és bemutatta a LAUFENN márkájának legújabb 4 évszakos gumiabroncsát.
Biztonságos és kényelmes téli autózás  =  Vredestein  Wintrac
2020-08-03

Biztonságos és kényelmes téli autózás = Vredestein Wintrac

A COVID járvány idején, a Vredestein most virtuálisan mutatta be a Wintrac-ot, ami a híres és közismert Snowtrac gumiabroncsának továbbfejlesztett változata. Az új, minden igényt kielégítő téli gumiabroncsokat a korábban főként hóban történő vezetésre optimalizált mintázatokkal szemben az egyre jellemzőbb enyhébb telekre tervezték, hogy a vizes, latyakos úton is a lehető legjobb legyen, így a legtalálóbban a „Wintrac” nevet kapta
 A Continental abroncsa lett a legjobb az ADAC tesztjén
2020-06-03

A Continental abroncsa lett a legjobb az ADAC tesztjén

A PremiumContact 6 kapta a legjobb minősítést a teszten Az EcoContact 6 a legjobb osztályzatot kapta az üzemanyag-fogyasztás és a kopás terén Az ADAC, a TCS és az ÖAMTC két, középkategóriás-autók, kisteherautók, SUV-k és nagyobb limuzinok által használt abroncsméretet tesztelt