vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

GUMIABRONCS KERESŐmenu

MÉRET: / /
Seb. Ind.:
GYÁRTÓK:
TÍPUS:

IDÉNY:
BENZINHATÉKONYSÁG:
ESŐS ÚTON TAPADÁS:
KERES

ACÉL ÉS ALUFELNImenu

TÍPUS:
GYÁRTÓK:
SZÉLESSÉG X ÁTMÉRŐ: X
OSZTÓKÖR: X
KERES

Fék javítás


Fékjavítás-Féktárcsa –Fékbetét-Dobfék- Fékcső-Fékolaj csere

A biztonságos közlekedés alapfeltétele a megfelelő fékhatás.

Egy felmérés szerint az autósok a biztonsági szempontok alapján a megfelelő fékhatást helyezték az első helyre, majd ezt követte a gumiabroncs, biztonsági öv,világítás majd a kormányzás a lengéscsillapító csak az utolsó helyre sorolták az autósok.

Mikre kell figyelnünk a féknél:

Amit tudni kell a féktárcsáról

Igazából karbantartást nem igényel.  Minden autó típusnak meghatározza a gyártó a minimális vastagságot  ami alatt már nem biztonságos a féktárcsa.  Cseréje szakszerű szerelő műhelyben viszonylag rövid időn belül elvégezhető.

Egy átlagos féktárcsa maximális kopása 2-3 mm lehet , de találkozunk sajnos 3-4 mm-rel túlszabályzott féktárcsákkal is. Ezek már balesetveszélyesek is lehetnek, mivel nincs meg a megfelelő hőelvezetése a féktárcsának , és ebből kifolyólag a  megrepedhet ,deformálódhat illetve szét is robbanhat a féktárcsa. A nem elégséges hűtés következtében fékolajat is felforralhatja a nem megfelelő vastagságú féktárcsa.

Amit tudni kell a fékbetétről

A fékbetétek sem kívánnak különösebb karbantartást, csak a megfelelő vastagságra kell ügyelni. A már 3 mm alatti fékbetét nem tud elegendő fékhatást kifejteni ezért ez alatti cseréje indokolt.

Egyes autótipusoknál már  kopás visszajelző is be van építve a fékbetétekbe, hogy időben észlelni lehessen a túlzottan elhasználódott fékbetétet, felhívva a figyelmet a cserére.

Amit tudni kell a dobfékről

A fékdobok esetében nehezebben látható az elhasználódás mivel a kerékcserénél nem látható bele a fékdobba  valamint a fékpofák és a fék munkahenger állapotát sem tudjuk  megvizsgálni. Ezeknek az élettartalma rendszeres szervizelés esetében 100.000-150.000 km. S dobfékeknél is a dobot és fékpofát együttesen  érdemes cserélni ,e mellet a munkahenger  cseréje is ajánlatos. A z időszakos átvizsgáláskor vagy az említett alkatrészek cseréjekor a kézifék kötél állapotát is át kell vizsgálni .

A kézifékkötelet is érdemes legalább évente egyszer , főként a téli szezon  előtt  alaposan megjáratni, hogy  az  ne legyen összerohadva .  Így könnyebben megelőzhető ,hogy ne ragadjon be a kézifékkötél a téli havas fagyos időben. 

A szervízelésből a fékolajról sem szabad megfeledkeznünk .

A fékolaj egy speciális hidraulika olaj. A fékolaj tartós fékezés hatására  akár  egy tartós lejtős hegyről lefelé fékezés következtében 150-250 C  fokos hőmérsékletet is elérheti. Ezt a hőmérsékletet csak az extrém igénybevételeknél szokta elérni.

 A fékolajok legnagyobb problémája higroszkópikus (nedvszívó) tulajdonságuknál fogva, a víz kezelése. A víz forráspontja 100 C fok, ha a fékfolyadék hőmérséklete ezt meghaladja, és viszonylag magas a víztartalom, akkor a víz felforr és gőzbuborékok keletkeznek.

A gázok összenyomhatósága következtében a hidraulikus nyomás nem jön létre, a pedál lenyomásakor a gőzbuborékok összenyomódnak és a fékolajban részben feloldódnak. Mivel a főfékhenger térfogata kicsi, ezért a fékpedál kinyomható úgy, hogy féknyomás nem jön létre.  

A víz a fékolajban a 0 C fok alatti hőmérsékletnél kiválik és megfagy, a jég – amíg el nem tűnik -, funkciós zavarokat okozhat a fékrendszerben. A probléma akkor jelentkezik, ha a fékolaj víztartalma meghaladja a kritikus értéket. Jogosan merül fel a kérdés ,hogy kerül víz a zárt rendszerbe. Már első, az új kocsiba való betöltéskor képes a környezetből vizet felvenni a fékolaj, továbbá azokon a helyeken, amelyek kapcsolatba kerülnek környezettel (munkahengerek) üzem közben.

A fékolajok tárolásával kapcsolatos lényeges szabály, ügyelni kell a páraszegény tárolási körülményekre, párakizáró csomagoló-eszközre.

A hagyományos fékolajokkal szemben elvárt általános minőségi jellemzőket a SAE J 1703 és FMVSS 116 szabvány tartalmazza.

A szabvány, a fő jellemző követelményként: a nedves forráspont és a száraz forráspont, valamint a  - 40 C fokhoz tartozó viszkozitást írja elő. DOT 3 fékolaj minimális nedves forrpontja 140 C fok, a DOT 4-es fékolaj min. 155 C fok, a DOT 5 fékolajnak min 180 C fok nedves forráspont tulajdonsággal kell. Fontos a fékolajok viszkozitása, ugyanis biztonsági berendezésként a gépkocsivezető által létrehozott pedálnyomáskor,  legyen az dob-, vagy tárcsafék, nagyon gyorsan kell a fékerőnek hatnia, és a fékezés végén a dugattyúknak gyorsan és könnyedén kell az eredeti állásba állnia, minden hőmérsékleti viszonyt figyelembe véve.

Következő, a hidrogénion koncentráció, azaz a pH-érték: lúgos 7-……..11,5 közötti érték kell legyen, mert ebben a tartományban, a szerkezeti elemekre nézve a korróziós hajlam, kisebb. A fékolajnak magas hőmérsékleten is stabilnak kell lenni, meg kell tartania tulajdonságait.

A kémiai stabilitás alatt azt értjük, hogy az extrém hő-terhelések hatására sem változik a fékolaj kémiai szerkezete, és ezért nem változik meg pl. a folyadék forráspontja. Lényeges, az alacsony párolgási hajlam és a mozgó alkatrészek közötti kenőképesség megtartása miatt.

A fékolajoknak, egymással keverhetőnek kell lenniük. Az öregedésállóság miatt, fontos az oxidációs stabilitás.

Különös figyelmet kell fordítani a fékolajok és a gumielemek kölcsönhatására, még akkor is, ha a ma  használatos  fékrendszer tömítőanyagok túlnyomórészt szintetikusak. Az ABS (Anti Blockier System) rendszerek tipikus fékolaja a DOT-5, mivel az alacsony hőmérsékletű viszkozitás értéke nagyon jó, és az esetlegesen bekerülő vizet kémiailag megköti. Az ilyen rendszerű fékekben, a már megjelenő elektronika szabályozott fékerőt fejti ki, igény szerint, amely visszahat a fékolaj igénybevételére.

A fékfolyadék lényegében a glicerinen, a ricinusolajon keresztül, folyamatosan fejlődött, együtt a hatékonyság növelése mellett, amíg eljutott a mai fékrendszerekben alkalmazott fékolaj formulákig.

Vissza


AKCIÓS TERMÉKEK

Michelin
Michelin CROSSCLIMATE+ 94 V (670 kg 240 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 215/55R17
61 990,- Ft 54 499,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Négyévszakos
C
B
Téli használatra is megfelel
-
69 dB
Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 93 V (650 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/50R17
21 500,- Ft 18 100,- Ft
Nyári
C
C
72 dB
Point S
Point S SUMMERSTAR 3+ 81 T (462 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 165/70R14
21 600,- Ft 13 700,- Ft
Nyári
E
C
70 dB
Sebring
Sebring ROAD PERFORMANCE 88 V XL (560 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/50R16
23 049,- Ft 15 999,- Ft
Nyári
C
C
71 dB
Hankook
Hankook W320 101 V XL (825 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 225/55R17
73 164,- Ft 37 400,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
D
C
Téli használatra is megfelel
-
72 dB
Sailun
Sailun Ice Blazer Alpine EVO 95 V XL (690 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 235/40R18
22 190,- Ft
Téli
E
C
72 dB
Continental
Continental EcoContact 6 92 V (630 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/60R16
36 100,- Ft
Nyári
A
A
71 dB
Dunlop
Dunlop SPORT BLUERESPONSE 88 H (560 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/60R15
33 840,- Ft 24 550,- Ft
Nyári
C
A
70 dB
Laufenn
Laufenn LH71 93 W XL (650 kg 270 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 205/50R17
25 699,- Ft
Négyévszakos
C
B
72 dB
Firestone
Firestone Roadhawk 101 Y XL FR (825 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/50R18
81 610,- Ft 36 555,- Ft
Nyári
C
A
71 dB
Vredestein
Vredestein Quatrac 5 75 T (387 kg 190 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 155/70R13
19 097,- Ft 15 100,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Négyévszakos
D
C
Téli használatra is megfelel
-
69 dB
Continental
Continental ContiPremiumContact 2 DOT5014 79 H (437 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 175/60R14
17 000,- Ft 7 000,- Ft
Nyári
E
B
70 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!