vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

GUMIABRONCS KERESŐmenu

MÉRET: / /
Seb. Ind.:
GYÁRTÓK:
TÍPUS:

IDÉNY:
BENZINHATÉKONYSÁG:
ESŐS ÚTON TAPADÁS:
KERES

ACÉL ÉS ALUFELNImenu

TÍPUS:
GYÁRTÓK:
SZÉLESSÉG X ÁTMÉRŐ: X
OSZTÓKÖR: X
KERES

Fék javítás


Fékjavítás-Féktárcsa –Fékbetét-Dobfék- Fékcső-Fékolaj csere

A biztonságos közlekedés alapfeltétele a megfelelő fékhatás.

Egy felmérés szerint az autósok a biztonsági szempontok alapján a megfelelő fékhatást helyezték az első helyre, majd ezt követte a gumiabroncs, biztonsági öv,világítás majd a kormányzás a lengéscsillapító csak az utolsó helyre sorolták az autósok.

Mikre kell figyelnünk a féknél:

Amit tudni kell a féktárcsáról

Igazából karbantartást nem igényel.  Minden autó típusnak meghatározza a gyártó a minimális vastagságot  ami alatt már nem biztonságos a féktárcsa.  Cseréje szakszerű szerelő műhelyben viszonylag rövid időn belül elvégezhető.

Egy átlagos féktárcsa maximális kopása 2-3 mm lehet , de találkozunk sajnos 3-4 mm-rel túlszabályzott féktárcsákkal is. Ezek már balesetveszélyesek is lehetnek, mivel nincs meg a megfelelő hőelvezetése a féktárcsának , és ebből kifolyólag a  megrepedhet ,deformálódhat illetve szét is robbanhat a féktárcsa. A nem elégséges hűtés következtében fékolajat is felforralhatja a nem megfelelő vastagságú féktárcsa.

Amit tudni kell a fékbetétről

A fékbetétek sem kívánnak különösebb karbantartást, csak a megfelelő vastagságra kell ügyelni. A már 3 mm alatti fékbetét nem tud elegendő fékhatást kifejteni ezért ez alatti cseréje indokolt.

Egyes autótipusoknál már  kopás visszajelző is be van építve a fékbetétekbe, hogy időben észlelni lehessen a túlzottan elhasználódott fékbetétet, felhívva a figyelmet a cserére.

Amit tudni kell a dobfékről

A fékdobok esetében nehezebben látható az elhasználódás mivel a kerékcserénél nem látható bele a fékdobba  valamint a fékpofák és a fék munkahenger állapotát sem tudjuk  megvizsgálni. Ezeknek az élettartalma rendszeres szervizelés esetében 100.000-150.000 km. S dobfékeknél is a dobot és fékpofát együttesen  érdemes cserélni ,e mellet a munkahenger  cseréje is ajánlatos. A z időszakos átvizsgáláskor vagy az említett alkatrészek cseréjekor a kézifék kötél állapotát is át kell vizsgálni .

A kézifékkötelet is érdemes legalább évente egyszer , főként a téli szezon  előtt  alaposan megjáratni, hogy  az  ne legyen összerohadva .  Így könnyebben megelőzhető ,hogy ne ragadjon be a kézifékkötél a téli havas fagyos időben. 

A szervízelésből a fékolajról sem szabad megfeledkeznünk .

A fékolaj egy speciális hidraulika olaj. A fékolaj tartós fékezés hatására  akár  egy tartós lejtős hegyről lefelé fékezés következtében 150-250 C  fokos hőmérsékletet is elérheti. Ezt a hőmérsékletet csak az extrém igénybevételeknél szokta elérni.

 A fékolajok legnagyobb problémája higroszkópikus (nedvszívó) tulajdonságuknál fogva, a víz kezelése. A víz forráspontja 100 C fok, ha a fékfolyadék hőmérséklete ezt meghaladja, és viszonylag magas a víztartalom, akkor a víz felforr és gőzbuborékok keletkeznek.

A gázok összenyomhatósága következtében a hidraulikus nyomás nem jön létre, a pedál lenyomásakor a gőzbuborékok összenyomódnak és a fékolajban részben feloldódnak. Mivel a főfékhenger térfogata kicsi, ezért a fékpedál kinyomható úgy, hogy féknyomás nem jön létre.  

A víz a fékolajban a 0 C fok alatti hőmérsékletnél kiválik és megfagy, a jég – amíg el nem tűnik -, funkciós zavarokat okozhat a fékrendszerben. A probléma akkor jelentkezik, ha a fékolaj víztartalma meghaladja a kritikus értéket. Jogosan merül fel a kérdés ,hogy kerül víz a zárt rendszerbe. Már első, az új kocsiba való betöltéskor képes a környezetből vizet felvenni a fékolaj, továbbá azokon a helyeken, amelyek kapcsolatba kerülnek környezettel (munkahengerek) üzem közben.

A fékolajok tárolásával kapcsolatos lényeges szabály, ügyelni kell a páraszegény tárolási körülményekre, párakizáró csomagoló-eszközre.

A hagyományos fékolajokkal szemben elvárt általános minőségi jellemzőket a SAE J 1703 és FMVSS 116 szabvány tartalmazza.

A szabvány, a fő jellemző követelményként: a nedves forráspont és a száraz forráspont, valamint a  - 40 C fokhoz tartozó viszkozitást írja elő. DOT 3 fékolaj minimális nedves forrpontja 140 C fok, a DOT 4-es fékolaj min. 155 C fok, a DOT 5 fékolajnak min 180 C fok nedves forráspont tulajdonsággal kell. Fontos a fékolajok viszkozitása, ugyanis biztonsági berendezésként a gépkocsivezető által létrehozott pedálnyomáskor,  legyen az dob-, vagy tárcsafék, nagyon gyorsan kell a fékerőnek hatnia, és a fékezés végén a dugattyúknak gyorsan és könnyedén kell az eredeti állásba állnia, minden hőmérsékleti viszonyt figyelembe véve.

Következő, a hidrogénion koncentráció, azaz a pH-érték: lúgos 7-……..11,5 közötti érték kell legyen, mert ebben a tartományban, a szerkezeti elemekre nézve a korróziós hajlam, kisebb. A fékolajnak magas hőmérsékleten is stabilnak kell lenni, meg kell tartania tulajdonságait.

A kémiai stabilitás alatt azt értjük, hogy az extrém hő-terhelések hatására sem változik a fékolaj kémiai szerkezete, és ezért nem változik meg pl. a folyadék forráspontja. Lényeges, az alacsony párolgási hajlam és a mozgó alkatrészek közötti kenőképesség megtartása miatt.

A fékolajoknak, egymással keverhetőnek kell lenniük. Az öregedésállóság miatt, fontos az oxidációs stabilitás.

Különös figyelmet kell fordítani a fékolajok és a gumielemek kölcsönhatására, még akkor is, ha a ma  használatos  fékrendszer tömítőanyagok túlnyomórészt szintetikusak. Az ABS (Anti Blockier System) rendszerek tipikus fékolaja a DOT-5, mivel az alacsony hőmérsékletű viszkozitás értéke nagyon jó, és az esetlegesen bekerülő vizet kémiailag megköti. Az ilyen rendszerű fékekben, a már megjelenő elektronika szabályozott fékerőt fejti ki, igény szerint, amely visszahat a fékolaj igénybevételére.

A fékfolyadék lényegében a glicerinen, a ricinusolajon keresztül, folyamatosan fejlődött, együtt a hatékonyság növelése mellett, amíg eljutott a mai fékrendszerekben alkalmazott fékolaj formulákig.

Vissza


AKCIÓS TERMÉKEK

Vredestein
Vredestein Ultrac 87 Y XL FSL (545 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/40R17
29 990,- Ft
Nyári
C
A
69 dB
Firestone
Firestone Roadhawk 95 W XL FR (690 kg 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/50R17
63 652,- Ft 30 250,- Ft
Nyári
C
A
72 dB
Pirelli
Pirelli CINTURATO P1 Verde 91 H (615 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/55R16
19 999,- Ft
Nyári
B
B
70 dB
Continental
Continental ContiPremiumContact 5 95 H (690 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/60R16
54 705,- Ft 38 995,- Ft
Nyári
C
A
71 dB
Vredestein
Vredestein Sportrac 5 88 H XL (560 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/60R15
28 046,- Ft 21 990,- Ft
Nyári
C
A
70 dB
Vredestein
Vredestein Snowtrac 5 84 T (500 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 175/70R14
26 137,- Ft 18 399,- Ft
Téli
E
C
69 dB
Hankook
Hankook K125 Ventus Prime3 106 W XL (950 kg 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/60R17
33 690,- Ft
Nyári
B
B
72 dB
Dunlop
Dunlop SP WINTER SPORT 5 85 H (515 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/55R15
31 995,- Ft
Téli
E
B
71 dB
Hankook
Hankook K125 Ventus Prime3 84 H (500 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/60R15
33 110,- Ft 18 590,- Ft
Nyári
C
A
70 dB
Laufenn
Laufenn LK41+ G Fit EQ 95 T XL (690 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
14 399,- Ft
Nyári
C
B
72 dB
Vredestein
Vredestein Quatrac Pro 98 Y XL ( 300 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 235/45R18
49 550,- Ft
Négyévszakos
C
A
72 dB
Hankook
Hankook K435 Kinergy Eco2 79 T (437 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 155/80R13
22 632,- Ft 13 250,- Ft
Nyári
E
B
70 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Új abroncsokat vásárolunk! De melyiket válasszuk?
2021-02-26

Új abroncsokat vásárolunk! De melyiket válasszuk?

Ha a mai dátumot figyelembe vesszük, akkor sajnálattal állapíthatjuk meg, hogy heti több alkalommal is emelkedik az üzemanyagok ára. Ilyen, nem éppen kellemes hírek hallatán többször elgondolkodunk, hogy mit lehetne tenni, hogy egy kicsit tudjunk spórolni. Nem is hinnénk, hogy a jól kiválasztott gumiabroncs milyen takarékos tud lenni!
Tartós megoldás :  A Goodyear bemutatja az EfficientGrip Cargo 2-t !
2021-02-23

Tartós megoldás : A Goodyear bemutatja az EfficientGrip Cargo 2-t !

A Goodyear kibővíti könnyű tehergépjárművekhez kapcsolható termékportfólióját. Az EfficientGrip Cargo 2 egy új nyári gumiabroncs, amely megfelel a gyorsan növekvő kisteher szegmens fogyasztói igényeinek.
Hatalmas választékkal érkezik a tavaszi megújulás!
2021-02-22

Hatalmas választékkal érkezik a tavaszi megújulás!

Lassacskán itt az ideje, hogy ledobjuk a télikabátokat, papucsra cseréljük a csizmákat és leszereltessük a téli gumiabroncsokat. Várjuk a tavaszt, mert az együtt jár a változással és a megújulással! Hozzánk hatalmas nyári gumi kínálattal érkezett!
Mire képes a Pirelli Cyber Tire rendszere?
2021-02-22

Mire képes a Pirelli Cyber Tire rendszere?

Szinte hihetetlen, de a világon először az új Pirelli Cyber gumiabroncs képes „beszélgetni egy autóval”. No nem a tegnapi meccs eredményeket és a hétvégi pecázási élményeket tárgyalják ki! Az új rendszer ennél sokkal fontosabb infókat ad át az autó agyának.