vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

GUMIABRONCS KERESŐ

MÉRET: / /
Seb. Ind.:
GYÁRTÓK:
TÍPUS:

IDÉNY:
BENZINHATÉKONYSÁG:
ESŐS ÚTON TAPADÁS:
KERES

ACÉL ÉS ALUFELNI

TÍPUS:
GYÁRTÓK:
SZÉLESSÉG X ÁTMÉRŐ: X
OSZTÓKÖR: X
KERES

Fék javítás


Fékjavítás-Féktárcsa –Fékbetét-Dobfék- Fékcső-Fékolaj csere

A biztonságos közlekedés alapfeltétele a megfelelő fékhatás.

Egy felmérés szerint az autósok a biztonsági szempontok alapján a megfelelő fékhatást helyezték az első helyre, majd ezt követte a gumiabroncs, biztonsági öv,világítás majd a kormányzás a lengéscsillapító csak az utolsó helyre sorolták az autósok.

Mikre kell figyelnünk a féknél:

Amit tudni kell a féktárcsáról

Igazából karbantartást nem igényel.  Minden autó típusnak meghatározza a gyártó a minimális vastagságot  ami alatt már nem biztonságos a féktárcsa.  Cseréje szakszerű szerelő műhelyben viszonylag rövid időn belül elvégezhető.

Egy átlagos féktárcsa maximális kopása 2-3 mm lehet , de találkozunk sajnos 3-4 mm-rel túlszabályzott féktárcsákkal is. Ezek már balesetveszélyesek is lehetnek, mivel nincs meg a megfelelő hőelvezetése a féktárcsának , és ebből kifolyólag a  megrepedhet ,deformálódhat illetve szét is robbanhat a féktárcsa. A nem elégséges hűtés következtében fékolajat is felforralhatja a nem megfelelő vastagságú féktárcsa.

Amit tudni kell a fékbetétről

A fékbetétek sem kívánnak különösebb karbantartást, csak a megfelelő vastagságra kell ügyelni. A már 3 mm alatti fékbetét nem tud elegendő fékhatást kifejteni ezért ez alatti cseréje indokolt.

Egyes autótipusoknál már  kopás visszajelző is be van építve a fékbetétekbe, hogy időben észlelni lehessen a túlzottan elhasználódott fékbetétet, felhívva a figyelmet a cserére.

Amit tudni kell a dobfékről

A fékdobok esetében nehezebben látható az elhasználódás mivel a kerékcserénél nem látható bele a fékdobba  valamint a fékpofák és a fék munkahenger állapotát sem tudjuk  megvizsgálni. Ezeknek az élettartalma rendszeres szervizelés esetében 100.000-150.000 km. S dobfékeknél is a dobot és fékpofát együttesen  érdemes cserélni ,e mellet a munkahenger  cseréje is ajánlatos. A z időszakos átvizsgáláskor vagy az említett alkatrészek cseréjekor a kézifék kötél állapotát is át kell vizsgálni .

A kézifékkötelet is érdemes legalább évente egyszer , főként a téli szezon  előtt  alaposan megjáratni, hogy  az  ne legyen összerohadva .  Így könnyebben megelőzhető ,hogy ne ragadjon be a kézifékkötél a téli havas fagyos időben. 

A szervízelésből a fékolajról sem szabad megfeledkeznünk .

A fékolaj egy speciális hidraulika olaj. A fékolaj tartós fékezés hatására  akár  egy tartós lejtős hegyről lefelé fékezés következtében 150-250 C  fokos hőmérsékletet is elérheti. Ezt a hőmérsékletet csak az extrém igénybevételeknél szokta elérni.

 A fékolajok legnagyobb problémája higroszkópikus (nedvszívó) tulajdonságuknál fogva, a víz kezelése. A víz forráspontja 100 C fok, ha a fékfolyadék hőmérséklete ezt meghaladja, és viszonylag magas a víztartalom, akkor a víz felforr és gőzbuborékok keletkeznek.

A gázok összenyomhatósága következtében a hidraulikus nyomás nem jön létre, a pedál lenyomásakor a gőzbuborékok összenyomódnak és a fékolajban részben feloldódnak. Mivel a főfékhenger térfogata kicsi, ezért a fékpedál kinyomható úgy, hogy féknyomás nem jön létre.  

A víz a fékolajban a 0 C fok alatti hőmérsékletnél kiválik és megfagy, a jég – amíg el nem tűnik -, funkciós zavarokat okozhat a fékrendszerben. A probléma akkor jelentkezik, ha a fékolaj víztartalma meghaladja a kritikus értéket. Jogosan merül fel a kérdés ,hogy kerül víz a zárt rendszerbe. Már első, az új kocsiba való betöltéskor képes a környezetből vizet felvenni a fékolaj, továbbá azokon a helyeken, amelyek kapcsolatba kerülnek környezettel (munkahengerek) üzem közben.

A fékolajok tárolásával kapcsolatos lényeges szabály, ügyelni kell a páraszegény tárolási körülményekre, párakizáró csomagoló-eszközre.

A hagyományos fékolajokkal szemben elvárt általános minőségi jellemzőket a SAE J 1703 és FMVSS 116 szabvány tartalmazza.

A szabvány, a fő jellemző követelményként: a nedves forráspont és a száraz forráspont, valamint a  - 40 C fokhoz tartozó viszkozitást írja elő. DOT 3 fékolaj minimális nedves forrpontja 140 C fok, a DOT 4-es fékolaj min. 155 C fok, a DOT 5 fékolajnak min 180 C fok nedves forráspont tulajdonsággal kell. Fontos a fékolajok viszkozitása, ugyanis biztonsági berendezésként a gépkocsivezető által létrehozott pedálnyomáskor,  legyen az dob-, vagy tárcsafék, nagyon gyorsan kell a fékerőnek hatnia, és a fékezés végén a dugattyúknak gyorsan és könnyedén kell az eredeti állásba állnia, minden hőmérsékleti viszonyt figyelembe véve.

Következő, a hidrogénion koncentráció, azaz a pH-érték: lúgos 7-……..11,5 közötti érték kell legyen, mert ebben a tartományban, a szerkezeti elemekre nézve a korróziós hajlam, kisebb. A fékolajnak magas hőmérsékleten is stabilnak kell lenni, meg kell tartania tulajdonságait.

A kémiai stabilitás alatt azt értjük, hogy az extrém hő-terhelések hatására sem változik a fékolaj kémiai szerkezete, és ezért nem változik meg pl. a folyadék forráspontja. Lényeges, az alacsony párolgási hajlam és a mozgó alkatrészek közötti kenőképesség megtartása miatt.

A fékolajoknak, egymással keverhetőnek kell lenniük. Az öregedésállóság miatt, fontos az oxidációs stabilitás.

Különös figyelmet kell fordítani a fékolajok és a gumielemek kölcsönhatására, még akkor is, ha a ma  használatos  fékrendszer tömítőanyagok túlnyomórészt szintetikusak. Az ABS (Anti Blockier System) rendszerek tipikus fékolaja a DOT-5, mivel az alacsony hőmérsékletű viszkozitás értéke nagyon jó, és az esetlegesen bekerülő vizet kémiailag megköti. Az ilyen rendszerű fékekben, a már megjelenő elektronika szabályozott fékerőt fejti ki, igény szerint, amely visszahat a fékolaj igénybevételére.

A fékfolyadék lényegében a glicerinen, a ricinusolajon keresztül, folyamatosan fejlődött, együtt a hatékonyság növelése mellett, amíg eljutott a mai fékrendszerekben alkalmazott fékolaj formulákig.

Vissza


bujakigumi.hu

AKCIÓS TERMÉKEK

LW31 I Fit 93 V XL (650 kg 240 km/h)
MÉRET: 205/50R17
32 755,- Ft 18 390,- Ft
E
C
72 dB
Alnac 4G All Season 95 V XL FSL (690 kg 240 km/h)
MÉRET: 205/55R17
46 358,- Ft 27 590,- Ft
C
C
68 dB
ALPIN 5 91 T (615 kg 190 km/h)
MÉRET: 205/55R16
40 615,- Ft 28 967,- Ft
E
B
68 dB
SNOW 95 V XL (690 kg 240 km/h)
MÉRET: 205/55R17
150 000,- Ft 18 250,- Ft
E
C
72 dB
Krisalp HP3 91 T (615 kg 190 km/h)
MÉRET: 205/55R16
30 839,- Ft 18 990,- Ft
E
B
69 dB
Alnac 4G All Season 91 V (615 kg 240 km/h)
MÉRET: 205/60R15
31 708,- Ft 19 190,- Ft
C
C
68 dB
Alnac 4G All Season 82 H (475 kg 210 km/h)
MÉRET: 185/55R15
31 188,- Ft 18 390,- Ft
C
C
68 dB
BLIZZAK LM-001 82 T FR (475 kg 190 km/h)
MÉRET: 185/60R14
31 356,- Ft 17 650,- Ft
E
C
71 dB
RUNPRO B3 82 H (475 kg 210 km/h)
MÉRET: 185/60R14
16 217,- Ft 11 280,- Ft
F
C
68 dB
B250 91 H (615 kg 210 km/h)
MÉRET: 195/65R15
33 528,- Ft 16 570,- Ft
E
C
71 dB
LK41 G Fit EQ 73 T (365 kg 190 km/h)
MÉRET: 155/65R13
15 323,- Ft 9 690,- Ft
E
E
70 dB
CSC902 75 T (387 kg 190 km/h)
MÉRET: 155/70R13
9 025,- Ft
E
E
71 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Nyeremények az Apollo Vredestein abroncsai mellé!
2018-03-02

Nyeremények az Apollo Vredestein abroncsai mellé!

Foci, tenisz vagy Forma1, élőben vagy a strandon, most csak a szerencsén múlik! Vásárolj nálunk 4 db Apollo vagy Vredestein abroncsot, regisztrálj a www.avclub.hu oldalon és a sorsoláson megnyerheted 240 db ajándék egyikét, vagy a fődíjat, egy 400.000 Ft értékű Pegazus Tours utalványt, mellyel akár élőben is megnézheted kedvenc sportolóidat!
Ünnepi nyitvatartás
2017-12-19

Ünnepi nyitvatartás

Point S abroncsok szerelési kedvezménnyel!
2017-09-06

Point S abroncsok szerelési kedvezménnyel!

Új típussal bővült a már sokak körében jól ismert - és jól bevált - Point S abroncs márka. A téli és nyári mellett már a négyévszakos is megtalálható a kizárólag csak Point S szervizekben kapható gumimárka kínálatában. Ennek aprópójából újra indul szerelési kedvezmény akciónk
Már az abroncsok is "okosak"?
2017-03-10

Már az abroncsok is "okosak"?