vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

GUMIABRONCS KERESŐ

MÉRET: / /
Seb. Ind.:
GYÁRTÓK:
TÍPUS:

IDÉNY:
BENZINHATÉKONYSÁG:
ESŐS ÚTON TAPADÁS:
KERES

ACÉL ÉS ALUFELNI

TÍPUS:
GYÁRTÓK:
SZÉLESSÉG X ÁTMÉRŐ: X
OSZTÓKÖR: X
KERES

Fék javítás


Fékjavítás-Féktárcsa –Fékbetét-Dobfék- Fékcső-Fékolaj csere

A biztonságos közlekedés alapfeltétele a megfelelő fékhatás.

Egy felmérés szerint az autósok a biztonsági szempontok alapján a megfelelő fékhatást helyezték az első helyre, majd ezt követte a gumiabroncs, biztonsági öv,világítás majd a kormányzás a lengéscsillapító csak az utolsó helyre sorolták az autósok.

Mikre kell figyelnünk a féknél:

Amit tudni kell a féktárcsáról

Igazából karbantartást nem igényel.  Minden autó típusnak meghatározza a gyártó a minimális vastagságot  ami alatt már nem biztonságos a féktárcsa.  Cseréje szakszerű szerelő műhelyben viszonylag rövid időn belül elvégezhető.

Egy átlagos féktárcsa maximális kopása 2-3 mm lehet , de találkozunk sajnos 3-4 mm-rel túlszabályzott féktárcsákkal is. Ezek már balesetveszélyesek is lehetnek, mivel nincs meg a megfelelő hőelvezetése a féktárcsának , és ebből kifolyólag a  megrepedhet ,deformálódhat illetve szét is robbanhat a féktárcsa. A nem elégséges hűtés következtében fékolajat is felforralhatja a nem megfelelő vastagságú féktárcsa.

Amit tudni kell a fékbetétről

A fékbetétek sem kívánnak különösebb karbantartást, csak a megfelelő vastagságra kell ügyelni. A már 3 mm alatti fékbetét nem tud elegendő fékhatást kifejteni ezért ez alatti cseréje indokolt.

Egyes autótipusoknál már  kopás visszajelző is be van építve a fékbetétekbe, hogy időben észlelni lehessen a túlzottan elhasználódott fékbetétet, felhívva a figyelmet a cserére.

Amit tudni kell a dobfékről

A fékdobok esetében nehezebben látható az elhasználódás mivel a kerékcserénél nem látható bele a fékdobba  valamint a fékpofák és a fék munkahenger állapotát sem tudjuk  megvizsgálni. Ezeknek az élettartalma rendszeres szervizelés esetében 100.000-150.000 km. S dobfékeknél is a dobot és fékpofát együttesen  érdemes cserélni ,e mellet a munkahenger  cseréje is ajánlatos. A z időszakos átvizsgáláskor vagy az említett alkatrészek cseréjekor a kézifék kötél állapotát is át kell vizsgálni .

A kézifékkötelet is érdemes legalább évente egyszer , főként a téli szezon  előtt  alaposan megjáratni, hogy  az  ne legyen összerohadva .  Így könnyebben megelőzhető ,hogy ne ragadjon be a kézifékkötél a téli havas fagyos időben. 

A szervízelésből a fékolajról sem szabad megfeledkeznünk .

A fékolaj egy speciális hidraulika olaj. A fékolaj tartós fékezés hatására  akár  egy tartós lejtős hegyről lefelé fékezés következtében 150-250 C  fokos hőmérsékletet is elérheti. Ezt a hőmérsékletet csak az extrém igénybevételeknél szokta elérni.

 A fékolajok legnagyobb problémája higroszkópikus (nedvszívó) tulajdonságuknál fogva, a víz kezelése. A víz forráspontja 100 C fok, ha a fékfolyadék hőmérséklete ezt meghaladja, és viszonylag magas a víztartalom, akkor a víz felforr és gőzbuborékok keletkeznek.

A gázok összenyomhatósága következtében a hidraulikus nyomás nem jön létre, a pedál lenyomásakor a gőzbuborékok összenyomódnak és a fékolajban részben feloldódnak. Mivel a főfékhenger térfogata kicsi, ezért a fékpedál kinyomható úgy, hogy féknyomás nem jön létre.  

A víz a fékolajban a 0 C fok alatti hőmérsékletnél kiválik és megfagy, a jég – amíg el nem tűnik -, funkciós zavarokat okozhat a fékrendszerben. A probléma akkor jelentkezik, ha a fékolaj víztartalma meghaladja a kritikus értéket. Jogosan merül fel a kérdés ,hogy kerül víz a zárt rendszerbe. Már első, az új kocsiba való betöltéskor képes a környezetből vizet felvenni a fékolaj, továbbá azokon a helyeken, amelyek kapcsolatba kerülnek környezettel (munkahengerek) üzem közben.

A fékolajok tárolásával kapcsolatos lényeges szabály, ügyelni kell a páraszegény tárolási körülményekre, párakizáró csomagoló-eszközre.

A hagyományos fékolajokkal szemben elvárt általános minőségi jellemzőket a SAE J 1703 és FMVSS 116 szabvány tartalmazza.

A szabvány, a fő jellemző követelményként: a nedves forráspont és a száraz forráspont, valamint a  - 40 C fokhoz tartozó viszkozitást írja elő. DOT 3 fékolaj minimális nedves forrpontja 140 C fok, a DOT 4-es fékolaj min. 155 C fok, a DOT 5 fékolajnak min 180 C fok nedves forráspont tulajdonsággal kell. Fontos a fékolajok viszkozitása, ugyanis biztonsági berendezésként a gépkocsivezető által létrehozott pedálnyomáskor,  legyen az dob-, vagy tárcsafék, nagyon gyorsan kell a fékerőnek hatnia, és a fékezés végén a dugattyúknak gyorsan és könnyedén kell az eredeti állásba állnia, minden hőmérsékleti viszonyt figyelembe véve.

Következő, a hidrogénion koncentráció, azaz a pH-érték: lúgos 7-……..11,5 közötti érték kell legyen, mert ebben a tartományban, a szerkezeti elemekre nézve a korróziós hajlam, kisebb. A fékolajnak magas hőmérsékleten is stabilnak kell lenni, meg kell tartania tulajdonságait.

A kémiai stabilitás alatt azt értjük, hogy az extrém hő-terhelések hatására sem változik a fékolaj kémiai szerkezete, és ezért nem változik meg pl. a folyadék forráspontja. Lényeges, az alacsony párolgási hajlam és a mozgó alkatrészek közötti kenőképesség megtartása miatt.

A fékolajoknak, egymással keverhetőnek kell lenniük. Az öregedésállóság miatt, fontos az oxidációs stabilitás.

Különös figyelmet kell fordítani a fékolajok és a gumielemek kölcsönhatására, még akkor is, ha a ma  használatos  fékrendszer tömítőanyagok túlnyomórészt szintetikusak. Az ABS (Anti Blockier System) rendszerek tipikus fékolaja a DOT-5, mivel az alacsony hőmérsékletű viszkozitás értéke nagyon jó, és az esetlegesen bekerülő vizet kémiailag megköti. Az ilyen rendszerű fékekben, a már megjelenő elektronika szabályozott fékerőt fejti ki, igény szerint, amely visszahat a fékolaj igénybevételére.

A fékfolyadék lényegében a glicerinen, a ricinusolajon keresztül, folyamatosan fejlődött, együtt a hatékonyság növelése mellett, amíg eljutott a mai fékrendszerekben alkalmazott fékolaj formulákig.

Vissza


AKCIÓS TERMÉKEK

Firestone MULTISEASON 2 77 H (412 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
Firestone
MÉRET: 165/60R15
19 895,- Ft
Négyévszakos
E
B
71 dB
Apollo ALNAC 4G WINTER 98 H ( 210 km/h) téligumi Raktáron
Apollo
MÉRET: 215/65R16
42 643,- Ft 27 780,- Ft
Téli
C
C
71 dB
Michelin CROSSCLIMATE+ 94 V (670 kg 240 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
Michelin
MÉRET: 215/55R17
54 865,- Ft
Négyévszakos
C
B
69 dB
Debica PRESTO HP 2 99 V XL ( 240 km/h) nyárigumi Raktáron
Debica
MÉRET: 215/60R16
23 635,- Ft
Nyári
C
B
72 dB
Firestone WINTERHAWK 4 85 H (515 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
Firestone
MÉRET: 195/55R15
22 995,- Ft
Téli
E
B
71 dB
Sailun Ice Blazer Alpine EVO 102 V XL (850 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
Sailun
MÉRET: 225/55R18
25 000,- Ft
Téli
C
C
72 dB
Laufenn LW31 i FIT+ 82 H (475 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
Laufenn
MÉRET: 195/50R15
14 195,- Ft
Téli
F
C
72 dB
Michelin CROSSCLIMATE+ 98 W XL ZP ( 270 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
Michelin
MÉRET: 225/50R17
60 445,- Ft
Négyévszakos
E
B
69 dB
Vredestein Sportrac 5 84 V XL FSL (500 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
Vredestein
MÉRET: 195/45R16
33 210,- Ft 22 840,- Ft
Nyári
E
A
71 dB
Bridgestone Turanza T005 91 T (615 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
Bridgestone
MÉRET: 195/65R15
35 166,- Ft 17 995,- Ft
Nyári
B
A
71 dB
Vredestein Snowtrac 5 81 T (462 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
Vredestein
MÉRET: 165/70R14
22 562,- Ft 16 150,- Ft
Téli
E
C
69 dB
Continental AllSeasonContact 91 H (615 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
Continental
MÉRET: 205/55R16
29 195,- Ft
Négyévszakos
C
B
72 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Melyiket válasszam? Alap vagy Prémium?
2020-10-05

Melyiket válasszam? Alap vagy Prémium?

Ugye, mondanom sem kell, hogy a teljesség igénye nélkül, csak belepillantunk ebbe a terjedelmes, regény hosszúságú témába. Sok tényezőt kell figyelembe venni az új gumiabroncsok vásárlásakor. Nemrégiben megismerkedhettünk a középkategória "tagjaival", de most derítsük ki, hogy mi a különbség a gazdaságos budget és a prémium gumik között?
A középkategória sztárjai
2020-10-02

A középkategória sztárjai

Nem vagyunk egyformák, ahogyan az autóink sem és a vezetési stílusunk sem. Valaki az első, mások a hátsó hajtásra esküsznek, diesel vagy benzin, Japán vagy Német, tea vagy kv, tél vagy nyár ! Sorolhatnánk napestig. Sajnos most nem a nyári hőség időszaka következik, hanem pontosan az ellenkezője. A legtöbb autós számára mindig az őszi átállás és a téli hideg kezdete jelenti a legnagyobb kihívást.
SPECIAL Days  nyereményekkel !
2020-10-01

SPECIAL Days nyereményekkel !

Vásároljon legalább 2 db Point-S vagy Bridgestone gumiabroncsot és nyerjen.
A Blizzak LM005 kategóriája legjobbja az ADAC téli gumi teszten
2020-09-28

A Blizzak LM005 kategóriája legjobbja az ADAC téli gumi teszten

Európa legnagyobb autós szövetsége (ADAC) a 2020-as téli gumik tesztjén a Blizzak LM005-nek adta a teszt legjobb profilja díjat. A Blizzak LM005 a Bridgestone legfontosabb terméke a téli szezonra. Az abroncs a Bridgestone Nano ProTech ™ keverékéből van kialakítva, amely nagy szilícium-dioxid-tartalommal rendelkezik.