Egy szerviz kiválóan és felelősséggel dolgozik! Mi is ezt az irányt követjük.
Létezik egy kormányrendelet, mely bizonyos javító, karbantartó munkálatok után kötelezően jótállási felelősséget ró a vállalkozásokra, tehát nem csak egy termék, hanem bizonyos szolgáltatások hibás teljesítése miatt is fennáll ez a kötelezettség.
A gumiabroncsokat tekintve azt is tudni kell, hogy amennyiben egy, a vásárló által kiválasztott termék (gumi) nem felel meg a meghatározott minőségi, méretbeli, stb. követelménynek, abban az esetben a szerviz akkor jár el felelősen, ha visszautasítja a vevő kérését és megtagadja a szerelési szolgáltatást.
Ha mégis felmerülne annak a lehetősége, hogy a szerviz hibásan teljesített, úgy az okozott problémáért neki kellene vállalni a felelősséget. Ugye, jobb ezt megelőzni!
Nem minden kívánságot tudunk illetve fogunk teljesíteni!
Mire is gondolunk itt?
Többször keresték már fel az üzletünket különféle hajmeresztő kérésekkel:
01;
Például, néhányan szerettek volna, -a nem megfelelő, modern guminyomás-visszajelző és egyéb biztonsági elektronika nélküli autójukra- defekttűrő abroncsokat vásárolni.
Sajnos ebben az esetben fel kell világosítanunk az ügyfelet. Közöljük vele, hogy az általa megálmodott abroncs nem rakható fel az alacsony felszereltségű autójára, mivel a választása ebben az esetben nem ad lehetőséget a biztonságos közlekedésre, sőt a visszajelzés hiányában életveszélyes is lehet.
02;
Többen vadonatúj, modern elektronikával megáldott járműre szeretnének NEM a váltó-méret szerint megfelelő abroncsot vásárolni.
Kollégáink ilyenkor elmagyarázzák a büszke tulajok részére, hogy nem szerencsés az ilyen hatalmas mértékű változtatás, sőt tudatják azt is, hogy az átszerelésben a szervizünk nem fog szerepet vállalni. Fontos, hogy a nem váltó-méretnek megfelelő abroncs választása esetén nagyban károsodhat a futómű, de leginkább a biztonsági visszajelző elektronika hiba lehet a legsúlyosabb! Ez a kár egy új autó esetében akár több milliós összeg is lehet.
Gondolom, így már érthetővé válik, hogy egy szakszerviz nem csak a biztonságért vállal felelősséget, hanem a vásárlók érdekeit is szem előtt tartja.
Bizonyos javító, karbantartó munkálatokra a vállalkozásokat jótállási kötelezettség terheli. Ez nem minden tevékenységre vonatkozik, ugyanis a jogszabály konkrétan meghatározza ezeket a területeket.
Ilyen például a háztartási gépek, készülékek, órák, telefonok, barkács- és kerti szerszámok, gyógyászati segédeszközök, illetve személygépkocsik, motorok javítása is.
Így éppen ezért lényeges, hogy a munkálatokat követően a szerviztől számlát -és adott esetben jótállási jegyet- kapjon a fogyasztó. Ha az ügyfél nem tarja meg ezeket az iratokat, azzal azt kockáztatja, hogy egy esetleges gyártási hibás termék esetén nem tudja érvényesíteni a garanciális igényét.
A szerviz jogosult megvizsgálni az adott hibát, viszont amennyiben arra jut, hogy nem áll fenn a helytállási kötelezettsége, úgy ennek indokát érdemben közölnie kellene a fogyasztóval.
Ha a vállalkozás elismeri a hibát és helytáll, akkor erről szintén dokumentációt kell kiállítania és ebben részleteznie szükséges, hogy miként teljesítette ezt a kötelezettségét.
Tanulság: Mindig szakszervizben javíttasson és fogadja meg a szakemberek tanácsát!
(2021-03-11)