vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

A nyersgumi hiánya mindenkit érint

 

 

Gondolkodjunk el azon, hogyan változna meg az életünk a természetes gumi nélkül! Igen, szinte felsorolhatatlan, hogy mennyi minden hiányozna vagy nem a mai megszokott formájában létezne… !

A járvány okozta üzemleállásokkal és globális chiphiánnyal küszködő autógyártók most újabb ellátási lánc hibával néznek szembe: Ez pedig a nagy ütemben fogyó gumikészlet.

 


A gumiipart a kistermelők uralják, ami megnehezíti a gyártók gyors alkalmazkodását a kereslet változásakor.
Az árak erősen ingadoznak és az ellátási láncnak is hatalmas problémáik vannak.

 A világ most ráeszmél, hogy milyen értékes is számunkra a kutyatejfélék növénycsaládjába tartozó kaucsukfa.



A természetes gumit a fák fehér nedvéből állítják elő, amelyek olyan országok meleg, nedves éghajlatán találhatók, mint Thaiföld és Vietnam.




Míg egyes alkatrészek előállításánál a kőolajból származó szintetikus anyagokat részesítik előnyben, a természetes változat olyan tulajdonságokkal bír, amelyek szükségesek  az olyan termékek esetében, mint a kesztyűk, a csomagolószalagok és persze az autógumik.



 

Thaiföld, a világ legnagyobb gumigyártója és exportőre. Több éven át a tartósan alacsony árakkal küzdöttek, ami arra késztette a gazdálkodókat, hogy több fát csapoljanak le a minimálisnak tekinthető jövedelmük ellensúlyozására. 
A termelési kényszer viszont nem ösztönözte őket a további ültetésre. 

A természeti elemek sem adtak támogatást a környék fáinak, beleértve az aszályt, az áradásokat és a levélbetegségeket, így érthetően megcsappant a kinyerhető nyersanyagok mennyisége.  A kevesebb megtermelt gumi sokkal  rövidebb idő alatt elfogy, így a gumi ára emelkedik. 


Az ellátási kérdések csak az elmúlt év második felében kezdték el sújtani az Egyesült Államokat amikor Kína, a világ legnagyobb autópiaca és a természetes gumi legnagyobb fogyasztója kihasználta az alacsony árakat és a gazdaság élénkülését.  Kína jelentős beszerzéseket hajtott végre, hogy részben a vietnami vásárlásokkal töltse fel a nemzeti tartalékait.

 


Az erőlködő hajózási társaságok többször nem tudják teljesíteni a Kína felöli  gumiszállítást, így egyes amerikai autóipari beszállítók   -akik közelebb vannak a „tűzhöz”-  azonnal lecsapnak az elérhető  készletekre, biztosítván
a saját igényeiket, mielőtt a piac tovább szorul.




A gumihiány a járműgyártás további megzavarásával fenyeget, miközben a kereslet fellendült.  
A gumiproblémák különösen nehézkesnek bizonyulhatnak, mert az új telepítésű fáknak hét évre van szükségük az éréshez, így nem valószínű, hogy az eddigi készlet mennyisége gyorsan visszaállna a megszokottra.


 

"Olyan ez, mint a papírtörlő  (WC papír) a korai Covid-válság idején" - mondta Steve Wybo, aki a Conway MacKenzie tanácsadó cég egyik csoportjának vezetője.
"Ha valamelyik gyártó elérhet valamilyen műanyagot vagy gumit, akkor többet fog berendelni mint amire szüksége van, mert nem tudja, mikor lesz majd legközelebb lehetősége a beszerzésre."




Az autógyártók, köztük a Ford Motor Co. és a Stellantis NV   -korábban Fiat Chrysler-    azt állítják, hogy figyelemmel kísérik a gumi helyzetet, de még nem éreztek negatív hatást. 

A General Motors Co. hasonlóan azt mondja, hogy nem aggódik a gumiellátása miatt. 

A francia Michelin, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója jelenleg a kikötői torlódásokkal szembesül, ugyanis közvetlenül Ázsiából szállíttat.

Egyéb, az Egyesült Államok forgalmazására támaszkodó gyártók számára a gumi alapanyag beszerzése a továbbiakban is aggodalomra ad okot.

"Mindenkit figyelmeztettem arra, hogy az anyagokat olyan gyorsan veszem el, amilyen gyorsan csak el tudom kapni" - mondta Gary Busch, a terepjárókhoz és mezőgazdasági járművekhez gumiabroncsokat gyártó Carlstar Group globális beszerzési igazgatója.



Sajnos a közeljövőben nem a gumi lesz az egyetlen problémás alapanyag...

A Trafigura Group árukereskedő szerint 2030-ra legalább 10 millió tonna rézhiány lehet, ha nem lesznek új feltárások.

 


Egy mondattal kanyarodjunk vissza a legelejére!

Kína legutóbbi gumivásárlásai egy újabb sérülékenységre hívta fel az Egyesült Államok figyelmét.


"Amelyik országnak nincs nemzeti készlete, az a hazai vállalatok biztonságos működését veszélyezteti."
"Az emberek a hosszú ideig azt hitték, hogy a piaci kereslet és a kapitalizmus mindig ott lesz" - mondta Dan Finkenstadt, a kaliforniai Monterey-i Naval Graduate Defense Management School professzora

 "Ez nem történhetne meg egy természetes vészhelyzetben, ahol mindenki egyszerre, egyfelé húz." 

 
(auto.economictimes.indiatimes.com alapján)

(2021-04-19)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?
2021-05-04

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?

Válságos helyzetben van a nyersgumi piac. Bármennyire is nem szeretnénk róla beszélni, de ez azt eredményezi, hogy több nagy gumiabroncsgyártó már június 01-től (8-14%) jelentős áremeléssel fog szállítani. Mi felkészültünk és feltöltöttük a raktárkészleteinket, így a vásárlóink kedvezőbb áron juthatnak az abroncsaikhoz, természetesen a készlet erejéig! Kínálatunk igen széles és jelenleg is bővül.
ADAC 2021-es nyári gumi teszt
2021-05-03

ADAC 2021-es nyári gumi teszt

Az ADAC 2021-es nyári gumiabroncs-tesztjeihez a német szervezet kiválasztotta a népszerű 205/55 R16 és 225/50 R17 méretű nyári gumiabroncsokat. A megszokott értékelések mellé felkerült a kopás vizsgálata is. Vannak meglepetések a listában!
A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik
2021-04-27

A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik

A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak majd a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon… A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség már ezt a jövőt vetíti elénk. Teszik ezt úgy, hogy akár már az év vége felé utazhatunk is benne.
2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?
2021-04-21

2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?

UHP azaz Ultra nagy teljesítményű abroncsok. Mindössze annyi a baj, hogy a nagy márkák csak gigantikus méretben gyártanak. Mit lehet tenni, ha nem akarok 19”-22”-os kereket vásárolni és esetleg maradnék a némileg kisebb, gyári felniknél?!?

AKCIÓS TERMÉKEK

Nokian
Nokian WR SNOWPROOF 91 T (615 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
17 985,- Ft
Téli
C
B
69 dB
Vredestein
Vredestein Ultrac Satin 94 W XL FSL DOT2216 (670 kg 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/55R16
26 300,- Ft 16 680,- Ft
Nyári
C
A
70 dB
Vredestein
Vredestein Quatrac 82 H FSL (475 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 195/50R15
20 390,- Ft
Négyévszakos
E
B
70 dB
Laufenn
Laufenn LK41+ G Fit EQ 88 T (560 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/65R15
20 500,- Ft 14 120,- Ft
Nyári
E
B
70 dB
Debica
Debica PRESTO UHP 2 100 Y XL FP (800 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/45R18
29 540,- Ft
Nyári
C
A
71 dB
Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 93 V (650 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/50R17
21 500,- Ft 18 500,- Ft
Nyári
C
C
72 dB
Sava
Sava INTENSA HP 2 91 H (615 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/55R16
17 445,- Ft
Nyári
C
B
70 dB
Sailun
Sailun ICE BLAZER Alpine+ 91 H (615 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 205/55R16
18 900,- Ft 15 699,- Ft
Téli
E
C
72 dB
Hankook
Hankook K435 Kinergy Eco2 88 H (560 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/65R15
19 200,- Ft
Nyári
A
B
70 dB
Sailun
Sailun ICE BLAZER Alpine+ 82 H (475 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 185/55R15
18 634,- Ft 14 875,- Ft
Téli
F
C
71 dB
Goodyear
Goodyear ULTRAGRIP 9+ 84 T (500 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 175/65R15
21 595,- Ft
Téli
E
B
71 dB
Nokian
Nokian WR D4 92 H XL (630 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/60R15
28 092,- Ft 21 990,- Ft
Téli
B
B
69 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?
2021-05-04

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?

Válságos helyzetben van a nyersgumi piac. Bármennyire is nem szeretnénk róla beszélni, de ez azt eredményezi, hogy több nagy gumiabroncsgyártó már június 01-től (8-14%) jelentős áremeléssel fog szállítani. Mi felkészültünk és feltöltöttük a raktárkészleteinket, így a vásárlóink kedvezőbb áron juthatnak az abroncsaikhoz, természetesen a készlet erejéig! Kínálatunk igen széles és jelenleg is bővül.
ADAC 2021-es nyári gumi teszt
2021-05-03

ADAC 2021-es nyári gumi teszt

Az ADAC 2021-es nyári gumiabroncs-tesztjeihez a német szervezet kiválasztotta a népszerű 205/55 R16 és 225/50 R17 méretű nyári gumiabroncsokat. A megszokott értékelések mellé felkerült a kopás vizsgálata is. Vannak meglepetések a listában!
A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik
2021-04-27

A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik

A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak majd a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon… A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség már ezt a jövőt vetíti elénk. Teszik ezt úgy, hogy akár már az év vége felé utazhatunk is benne.
2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?
2021-04-21

2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?

UHP azaz Ultra nagy teljesítményű abroncsok. Mindössze annyi a baj, hogy a nagy márkák csak gigantikus méretben gyártanak. Mit lehet tenni, ha nem akarok 19”-22”-os kereket vásárolni és esetleg maradnék a némileg kisebb, gyári felniknél?!?