vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

A nyersgumi hiánya mindenkit érint

 

 

Gondolkodjunk el azon, hogyan változna meg az életünk a természetes gumi nélkül! Igen, szinte felsorolhatatlan, hogy mennyi minden hiányozna vagy nem a mai megszokott formájában létezne… !

A járvány okozta üzemleállásokkal és globális chiphiánnyal küszködő autógyártók most újabb ellátási lánc hibával néznek szembe: Ez pedig a nagy ütemben fogyó gumikészlet.

 


A gumiipart a kistermelők uralják, ami megnehezíti a gyártók gyors alkalmazkodását a kereslet változásakor.
Az árak erősen ingadoznak és az ellátási láncnak is hatalmas problémáik vannak.

 A világ most ráeszmél, hogy milyen értékes is számunkra a kutyatejfélék növénycsaládjába tartozó kaucsukfa.



A természetes gumit a fák fehér nedvéből állítják elő, amelyek olyan országok meleg, nedves éghajlatán találhatók, mint Thaiföld és Vietnam.




Míg egyes alkatrészek előállításánál a kőolajból származó szintetikus anyagokat részesítik előnyben, a természetes változat olyan tulajdonságokkal bír, amelyek szükségesek  az olyan termékek esetében, mint a kesztyűk, a csomagolószalagok és persze az autógumik.



 

Thaiföld, a világ legnagyobb gumigyártója és exportőre. Több éven át a tartósan alacsony árakkal küzdöttek, ami arra késztette a gazdálkodókat, hogy több fát csapoljanak le a minimálisnak tekinthető jövedelmük ellensúlyozására. 
A termelési kényszer viszont nem ösztönözte őket a további ültetésre. 

A természeti elemek sem adtak támogatást a környék fáinak, beleértve az aszályt, az áradásokat és a levélbetegségeket, így érthetően megcsappant a kinyerhető nyersanyagok mennyisége.  A kevesebb megtermelt gumi sokkal  rövidebb idő alatt elfogy, így a gumi ára emelkedik. 


Az ellátási kérdések csak az elmúlt év második felében kezdték el sújtani az Egyesült Államokat amikor Kína, a világ legnagyobb autópiaca és a természetes gumi legnagyobb fogyasztója kihasználta az alacsony árakat és a gazdaság élénkülését.  Kína jelentős beszerzéseket hajtott végre, hogy részben a vietnami vásárlásokkal töltse fel a nemzeti tartalékait.

 


Az erőlködő hajózási társaságok többször nem tudják teljesíteni a Kína felöli  gumiszállítást, így egyes amerikai autóipari beszállítók   -akik közelebb vannak a „tűzhöz”-  azonnal lecsapnak az elérhető  készletekre, biztosítván
a saját igényeiket, mielőtt a piac tovább szorul.




A gumihiány a járműgyártás további megzavarásával fenyeget, miközben a kereslet fellendült.  
A gumiproblémák különösen nehézkesnek bizonyulhatnak, mert az új telepítésű fáknak hét évre van szükségük az éréshez, így nem valószínű, hogy az eddigi készlet mennyisége gyorsan visszaállna a megszokottra.


 

"Olyan ez, mint a papírtörlő  (WC papír) a korai Covid-válság idején" - mondta Steve Wybo, aki a Conway MacKenzie tanácsadó cég egyik csoportjának vezetője.
"Ha valamelyik gyártó elérhet valamilyen műanyagot vagy gumit, akkor többet fog berendelni mint amire szüksége van, mert nem tudja, mikor lesz majd legközelebb lehetősége a beszerzésre."




Az autógyártók, köztük a Ford Motor Co. és a Stellantis NV   -korábban Fiat Chrysler-    azt állítják, hogy figyelemmel kísérik a gumi helyzetet, de még nem éreztek negatív hatást. 

A General Motors Co. hasonlóan azt mondja, hogy nem aggódik a gumiellátása miatt. 

A francia Michelin, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója jelenleg a kikötői torlódásokkal szembesül, ugyanis közvetlenül Ázsiából szállíttat.

Egyéb, az Egyesült Államok forgalmazására támaszkodó gyártók számára a gumi alapanyag beszerzése a továbbiakban is aggodalomra ad okot.

"Mindenkit figyelmeztettem arra, hogy az anyagokat olyan gyorsan veszem el, amilyen gyorsan csak el tudom kapni" - mondta Gary Busch, a terepjárókhoz és mezőgazdasági járművekhez gumiabroncsokat gyártó Carlstar Group globális beszerzési igazgatója.



Sajnos a közeljövőben nem a gumi lesz az egyetlen problémás alapanyag...

A Trafigura Group árukereskedő szerint 2030-ra legalább 10 millió tonna rézhiány lehet, ha nem lesznek új feltárások.

 


Egy mondattal kanyarodjunk vissza a legelejére!

Kína legutóbbi gumivásárlásai egy újabb sérülékenységre hívta fel az Egyesült Államok figyelmét.


"Amelyik országnak nincs nemzeti készlete, az a hazai vállalatok biztonságos működését veszélyezteti."
"Az emberek a hosszú ideig azt hitték, hogy a piaci kereslet és a kapitalizmus mindig ott lesz" - mondta Dan Finkenstadt, a kaliforniai Monterey-i Naval Graduate Defense Management School professzora

 "Ez nem történhetne meg egy természetes vészhelyzetben, ahol mindenki egyszerre, egyfelé húz." 

 
(auto.economictimes.indiatimes.com alapján)

(2021-04-19)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Special Days! Nyerj egy tank üzemanyagot!
2024-10-01

Special Days! Nyerj egy tank üzemanyagot!

Vásárolj 2db Point-S vagy Bridgestone abroncsot, és nyerj egy tank üzemanyagot, vagy akár a fődíjat, egy életre elég gumiabroncs árát!
Ön tankol, a Falken Fizet!
2024-09-25

Ön tankol, a Falken Fizet!

Vásároljon 4 db téli vagy négyévszakos Falken abroncsot, regisztráljon és garantáltan Öné a 8.000 Ft értékű MOL üzemanyagkártya. És ez még nem minden! Éljen az extra lehetőséggel! Nyerjen álomautózást az USA leglegendásabb autópályáján, Illinois államba 2.350.000 Ft értékben.
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?

KIEMELT AJÁNLATAINK

Michelin
Michelin PILOT SPORT 5 98 Y XL ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R19
78 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
72 dB
Laufenn
Laufenn LK41+ G Fit EQ 86 T (530 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/65R14
17 880,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
70 dB
Nexen
Nexen N-Blue HD Plus 88 T (560 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 185/65R15
20 300,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
70 dB
Continental
Continental SportContact 6 104 Y FR (900 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 285/40R20
100 000,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
A
-
-
74 dB
Chengshan
Chengshan SPORTCAT CSC-701 100 Y XL (800 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 255/40R19
22 999,- Ft
Nyári
C
C
73 dB
Vredestein
Vredestein Quatrac 87 H (545 kg 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 195/55R16
39 500,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Négyévszakos
C
B
Téli használatra is megfelel
-
70 dB
Firestone
Firestone MULTIHAWK 2 85 T XL (515 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 165/70R14
20 499,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
C
-
-
69 dB
Sebring
Sebring ULTRA HIGH PERFORMANCE 95 Y XL (690 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 225/45R18
28 500,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
C
-
-
72 dB
Goodyear
Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 92 H (630 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 205/60R16
44 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
B
A
-
-
70 dB
Hankook
Hankook K125 Ventus Prime3 82 H (475 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/50R15
22 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
A
-
-
71 dB
Vredestein
Vredestein Ultrac 98 Y XL FSL ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/55R17
45 750,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
69 dB
Sailun
Sailun ATREZZO ECO 75 T (387 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 155/65R14
13 400,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
70 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Special Days! Nyerj egy tank üzemanyagot!
2024-10-01

Special Days! Nyerj egy tank üzemanyagot!

Vásárolj 2db Point-S vagy Bridgestone abroncsot, és nyerj egy tank üzemanyagot, vagy akár a fődíjat, egy életre elég gumiabroncs árát!
Ön tankol, a Falken Fizet!
2024-09-25

Ön tankol, a Falken Fizet!

Vásároljon 4 db téli vagy négyévszakos Falken abroncsot, regisztráljon és garantáltan Öné a 8.000 Ft értékű MOL üzemanyagkártya. És ez még nem minden! Éljen az extra lehetőséggel! Nyerjen álomautózást az USA leglegendásabb autópályáján, Illinois államba 2.350.000 Ft értékben.
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?