A kormány csökkentené a forgalomba helyezés díját és az egyéb autós költségeket.
A hirado.hu információi szerint tavaly csaknem 200 ezer új autót vásároltak Magyarországon és négyszer ennyien, mintegy 800 ezren vettek használt kocsit. Ez csaknem egymillió átírást, illetve forgalomba helyezést jelent. Az új tulajdonosoknak pedig komoly költségeket.
Míg a szomszédos Cseheknél alig százezer forint egy új, középkategóriás kocsi forgalomba helyezése, Lengyelországban 140 ezer, Szlovákiában 120 ezer, addig nálunk, Magyarországon a negyedmilliós lélektani határnál is magasabb ez az összeg, 260.000 forint. A díjak és illetékek mértéke pedig függ a jármű korától és a teljesítményétől is.
Tárgyalássorozatot szeretne indítani a kormány
Mivel a visegrádi országokban jelentősen alacsonyabbak az autósokat terhelő bürokratikus és anyagi terhek, ezért a kormány átvizsgálja azok csökkentésének lehetőségeit. Ezt a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Lázár János emelte ki sajtótájékoztatóján. Eszerint kerekasztal tárgyalásokat indítanak az érdekképviseletekkel.
„A bürokratikus terhek, az átírási költségek, a szabályozás és az autó üzemben tartásának és használatának költségeit – az egész autózás kérdését a kormány szeretné napirendre tűzni.” – hangsúlyozta Lázár János.
A
Híradó riportját itt nézheti meg.
Az autókereskedők és a Magyar Autóklub már ki is dolgozott egy 50 pontos javaslatcsomagot
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke a következőképp nyilatkozott: „Minden tárgykörre nézve van konkrét javaslatunk. Az ajánlás többsége az engedélyek és az illetékek mértékének csökkentését szorgalmazza. Ilyen lehet a gépjármű átírási illetéknek eltörlése, kamattámogatás magánszemélyeknek lízing-konstrukció esetén” – ismertette az elnök.
(2016-11-19)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!