A Bridgestone szállítja a Lightyear One napelemes projekthez a könnyű, ENLITEN technológiájával készülő Turanza Eco abroncsokat. A vállalat reméli, hogy a kifejezetten a járműhöz tervezett gumik jelentős hatékonysággal járulnak hozzá az akkumulátor élettartamának fenntartásához, az autó hatótávolságának maximalizálásához és a környezeti hatások csökkentéséhez.
A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség nem véletlenül jött létre, hiszen az abroncsgyártó folyamatosan bizonyít a fejlett megoldások terén.
A világ első nagy hatótávolságú napelemes elektromos járművének titulált Lightyear One 2021 második negyedévében a tesztpályákat fogja koptatni, majd az év végén kerül csak kereskedelmi forgalomba.
A Bridgestone megalkotta a Turanza Eco abroncsokat, a könnyű ENLITEN technológiával olyan csökkentett súlyú gumiabroncsot állított elő, amelyhez kevesebb nyersanyagot használtak fel a gyártási folyamat során. A gördülési ellenállást egy egyedi átmérőjű, nagyobb keréknyomással és karcsúbb kialakítással kombinálták.
A futófelület teljesen egyedi kialakítást kapott.
A rendkívül alacsony gördülési ellenállás és a hatótávolság növelésére tervezett egyedi tervezés miatt a Turanza Eco lehetővé tette a Lightyear One számára, hogy könnyebb akkumulátort hordozzon, és ennek eredményeként segített elérni egy 90 kg-os súlycsökkenést is.
A gumiabroncs szilícium-dioxid-diszperziója elősegítette és megnövelte a járművel megtehető távot. Összességében ez 3,6 kg-os vagy 10% -os gumiabroncs-tömeg csökkenést jelentett anélkül, hogy megromlott volna a futásteljesítmény vagy a tapadás eredménye.
A Turanza Eco gumiabroncsok új Bridgestone EV jelöléssel fognak megjelenni és így jelzik majd, hogy ezek a gumik elektromos járművekre készültek.
Már a Bridgestone is virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiát használ, hogy így tegye lehetővé az abroncs teljesítményének pontos modellezését anélkül, hogy fizikai prototípust kellene gyártania vagy tesztelnie. A Bridgestone szerint ez a folyamat lehetővé teszi a termékfejlesztési idő, valamint a kültéri és a flotta gumiabroncs-tesztjeinek akár 50% -kal történő csökkentését.
"Különösen örülünk, hogy összehozhattuk a Bridgestone és a Lightyear együttműködését, mivel két olyan társaság találkozott, amelyek közös jövőképet mutatnak a fenntartható mobilitás érdekében" - modta Lex Hoefsloot, a Lightyear vezérigazgatója. "A világ még soha nem látott változásokat és kihívásokat élt át és az innováció és az élvonalbeli technológiák révén együtt dolgozhatunk a lehetőségek kiaknázása és a fenntarthatóbb világ megteremtése érdekében."
Őszintén kedvelem az egyszerű, puritán stílust de úgy hiszem, hogy ez az "enteriör" szelektálásra ad majd okot a vásárlók között. A minimalista belső igen inger szegénnyé tette az utazók számára az egyébként lehet, hogy kiváló autózási élményt.
A sofőr tutira nem fog elkeverni a kijelzők és kapcsolók között, mert ezekből nem sok van.
Két lehetőség ad tájékoztatást a műszerfalon és két kisebb monitort találhatunk az első ajtókban, mivel kamerákra cserélték a külső tükröket.
Ami egy kissé idegen a szemnek, az a "fa könyöklő" a két ülés között és az alatta lévő légüres semmi.
A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon… de itt jön az, amit szoktunk emlegetni: Kinek a pap, kinek a papné,... kinek a sor hatos! ;-)
(2021-04-27)