vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik


A Bridgestone szállítja a Lightyear One napelemes projekthez a könnyű, ENLITEN technológiájával készülő Turanza Eco abroncsokat. A vállalat reméli, hogy a kifejezetten a járműhöz tervezett gumik jelentős hatékonysággal járulnak hozzá az akkumulátor élettartamának fenntartásához, az autó hatótávolságának maximalizálásához és a környezeti hatások csökkentéséhez.
 

A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség nem véletlenül jött létre, hiszen az abroncsgyártó folyamatosan bizonyít a fejlett megoldások terén.
 
A világ első nagy hatótávolságú napelemes elektromos járművének titulált Lightyear One 2021 második negyedévében a tesztpályákat fogja koptatni, majd az év végén kerül csak kereskedelmi forgalomba.
 
 
A Bridgestone megalkotta a Turanza Eco abroncsokat, a könnyű ENLITEN technológiával olyan csökkentett súlyú gumiabroncsot állított elő, amelyhez kevesebb nyersanyagot használtak fel a gyártási folyamat során. A gördülési ellenállást egy egyedi átmérőjű, nagyobb keréknyomással és karcsúbb kialakítással kombinálták.  
A futófelület teljesen egyedi kialakítást kapott.

A rendkívül alacsony gördülési ellenállás és a hatótávolság növelésére tervezett egyedi tervezés miatt a Turanza Eco lehetővé tette a Lightyear One számára, hogy könnyebb akkumulátort hordozzon, és ennek eredményeként segített elérni egy 90 kg-os súlycsökkenést is.
 

A gumiabroncs szilícium-dioxid-diszperziója elősegítette és megnövelte a járművel megtehető távot.  Összességében ez 3,6 kg-os vagy 10% -os gumiabroncs-tömeg csökkenést jelentett anélkül, hogy megromlott volna a futásteljesítmény vagy a tapadás eredménye.

 


A Turanza Eco gumiabroncsok új Bridgestone EV jelöléssel fognak megjelenni és így jelzik majd, hogy ezek a gumik elektromos járművekre készültek.

Már a Bridgestone is virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiát használ, hogy így tegye lehetővé az abroncs teljesítményének pontos modellezését anélkül, hogy fizikai prototípust kellene gyártania vagy tesztelnie. A Bridgestone szerint ez a folyamat lehetővé teszi a termékfejlesztési idő, valamint a kültéri és a flotta gumiabroncs-tesztjeinek akár 50% -kal történő csökkentését.

 

"Különösen örülünk, hogy összehozhattuk a Bridgestone és a Lightyear együttműködését, mivel két olyan társaság találkozott, amelyek közös jövőképet mutatnak a fenntartható mobilitás érdekében" - modta Lex Hoefsloot, a Lightyear vezérigazgatója. "A világ még soha nem látott változásokat és kihívásokat élt át és az innováció és az élvonalbeli technológiák révén együtt dolgozhatunk a lehetőségek kiaknázása és a fenntarthatóbb világ megteremtése érdekében."


Itt a végén nézzünk még bele egy kicsit ebbe az „autóba”!


Őszintén kedvelem az egyszerű, puritán stílust de úgy hiszem, hogy ez az "enteriör" szelektálásra ad majd okot a vásárlók között. A minimalista belső igen inger szegénnyé tette az utazók számára az egyébként lehet, hogy kiváló autózási élményt.
A sofőr tutira nem fog elkeverni a kijelzők és kapcsolók között, mert ezekből nem sok van. 
 
Két lehetőség ad tájékoztatást a műszerfalon és két kisebb monitort találhatunk az első ajtókban, mivel kamerákra cserélték a külső tükröket. 




Ami egy kissé idegen a szemnek, az a "fa könyöklő" a két ülés között és az alatta lévő légüres semmi. 
 





A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon…   de itt jön az, amit szoktunk emlegetni:  Kinek a pap, kinek a papné,...  kinek a sor hatos!  ;-)

 

    

(2021-04-27)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?
2021-05-04

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?

Válságos helyzetben van a nyersgumi piac. Bármennyire is nem szeretnénk róla beszélni, de ez azt eredményezi, hogy több nagy gumiabroncsgyártó már június 01-től (8-14%) jelentős áremeléssel fog szállítani. Mi felkészültünk és feltöltöttük a raktárkészleteinket, így a vásárlóink kedvezőbb áron juthatnak az abroncsaikhoz, természetesen a készlet erejéig! Kínálatunk igen széles és jelenleg is bővül.
ADAC 2021-es nyári gumi teszt
2021-05-03

ADAC 2021-es nyári gumi teszt

Az ADAC 2021-es nyári gumiabroncs-tesztjeihez a német szervezet kiválasztotta a népszerű 205/55 R16 és 225/50 R17 méretű nyári gumiabroncsokat. A megszokott értékelések mellé felkerült a kopás vizsgálata is. Vannak meglepetések a listában!
A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik
2021-04-27

A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik

A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak majd a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon… A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség már ezt a jövőt vetíti elénk. Teszik ezt úgy, hogy akár már az év vége felé utazhatunk is benne.
2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?
2021-04-21

2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?

UHP azaz Ultra nagy teljesítményű abroncsok. Mindössze annyi a baj, hogy a nagy márkák csak gigantikus méretben gyártanak. Mit lehet tenni, ha nem akarok 19”-22”-os kereket vásárolni és esetleg maradnék a némileg kisebb, gyári felniknél?!?

AKCIÓS TERMÉKEK

Hankook
Hankook W452 96 H (710 kg 210 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 215/65R15
46 522,- Ft 26 515,- Ft
Téli
E
C
72 dB
Sebring
Sebring ROAD PERFORMANCE 90 V XL (600 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/45R16
23 500,- Ft 17 895,- Ft
Nyári
C
C
71 dB
Rotalla
Rotalla S130 79 T (437 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 165/65R14
12 250,- Ft
Téli
E
B
70 dB
Michelin
Michelin CROSSCLIMATE+ 94 V (670 kg 240 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 215/55R17
53 795,- Ft
Négyévszakos
C
B
69 dB
Laufenn
Laufenn LK01+ S Fit EQ 84 V XL (500 kg 240 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/45R16
19 990,- Ft 16 985,- Ft
Nyári
E
B
72 dB
Kingstar
Kingstar SW40 86 T (530 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 185/65R14
18 971,- Ft 12 999,- Ft
Téli
E
E
71 dB
Laufenn
Laufenn LK41+ G Fit EQ 88 T XL (560 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 175/70R14
14 999,- Ft
Nyári
E
C
71 dB
Sava
Sava INTENSA UHP 2 101 Y XL FP (825 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/50R18
42 550,- Ft 31 600,- Ft
Nyári
C
A
71 dB
Vredestein
Vredestein Snowtrac 5 88 T XL (560 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 185/60R15
26 634,- Ft 18 499,- Ft
Téli
C
C
69 dB
Debica
Debica PASSIO 73 T XL (365 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 135/80R12
14 900,- Ft 10 550,- Ft
Nyári
E
C
69 dB
Goodyear
Goodyear ULTRA GRIP 9+ 91 T (615 kg 190 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
18 880,- Ft
Téli
E
B
72 dB
Sava
Sava INTENSA UHP 2 97 Y XL FP (730 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 245/40R18
27 999,- Ft
Nyári
C
A
72 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?
2021-05-04

Nem tanácsos késlekedni vagy inkább kivárná az áremelést?

Válságos helyzetben van a nyersgumi piac. Bármennyire is nem szeretnénk róla beszélni, de ez azt eredményezi, hogy több nagy gumiabroncsgyártó már június 01-től (8-14%) jelentős áremeléssel fog szállítani. Mi felkészültünk és feltöltöttük a raktárkészleteinket, így a vásárlóink kedvezőbb áron juthatnak az abroncsaikhoz, természetesen a készlet erejéig! Kínálatunk igen széles és jelenleg is bővül.
ADAC 2021-es nyári gumi teszt
2021-05-03

ADAC 2021-es nyári gumi teszt

Az ADAC 2021-es nyári gumiabroncs-tesztjeihez a német szervezet kiválasztotta a népszerű 205/55 R16 és 225/50 R17 méretű nyári gumiabroncsokat. A megszokott értékelések mellé felkerült a kopás vizsgálata is. Vannak meglepetések a listában!
A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik
2021-04-27

A Bridgestone "Fényév"-ekben gondolkodik

A jövő autói biztosan szuperek és futurisztikusak lesznek, csendben suhannak majd a tényleg dicséretes, kiváló abroncsokon… A holland székhelyű Lightyear és a Bridgestone közötti partnerség már ezt a jövőt vetíti elénk. Teszik ezt úgy, hogy akár már az év vége felé utazhatunk is benne.
2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?
2021-04-21

2021 Óriás UHP gumik. Van ennél kisebb méretben is?

UHP azaz Ultra nagy teljesítményű abroncsok. Mindössze annyi a baj, hogy a nagy márkák csak gigantikus méretben gyártanak. Mit lehet tenni, ha nem akarok 19”-22”-os kereket vásárolni és esetleg maradnék a némileg kisebb, gyári felniknél?!?