Energiatermelő lengéscsillapító-rendszer az Auditól
Az energia-visszatáplálás nem csak divatos, de egyre fontosabb kifejezés, más területek mellett a közlekedésfejlesztés terén is. Az Audi tervezői olyan prototípuson dolgoznak, amelyben saját működését hasznosítja vissza a lengéscsillapító.
Sikeres tesztelés után elektromechanikus forgó lengéscsillapítók váltják fel az eddigi hidraulikus konstrukciókat, ezek az úthullámokból nyernek majd energiát.
„Minden egyes egyenetlenség és hullám az útfelületben, illetve minden kanyar mozgási energiát generál az autó szerkezetében, amit jelenleg az éppen alkalmazott lengéscsillapítók vesznek fel, majd hő formájában veszendőbe megy…A 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózatban működő, új elektromechanikus csillapítórendszer segítségével ezt az energiát kívánjuk hasznosítani, miközben a futóműszabályozás egészen új lehetőségeivel szolgálunk ügyfeleinknek.” – mondta el Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.
Az eROT rendszer aktív szabályozású csillapításként ideálisan alkalmazkodhat az út egyenetlenségeihez és a sofőr vezetési stílusához. Az új csillapítási rendszer további előnye geometriai jellemzőiben rejlik. A hagyományos, álló elrendezésű teleszkópos lengéscsillapítókat vízszintesen beépített elektromos egységek váltják fel a hátsó felfüggesztésekben.
Az eROT rendszere szabadon programozható lengéscsillapító-jellegmezők mellett egy másik funkciót is kínál, amellyel a közvetített mozgási energia egy részét felhasználva elektromos áramot állíthat elő. Az energia-visszatáplálás teljesítménye német utakon végzett tesztek során átlagosan 100-150 watt. Jelenlegi fejlesztési fázisában az Audi rendszere lítium-ion akkumulátorral 0,5 kilowattóra energiatároló képességgel rendelkezik, csúcsteljesítménye pedig 13 kilowatt.
Az eROT technika első teszteredményei sokat ígérőek és a jövőben akár sorozatgyártású alkalmazása is elképzelhető az Audi modellekben. A megoldással akár 0,7 litert üzemanyag-megtakarítás is elérhető 100 kilométerenként.
Forrás: autoblog.hu
(2016-08-20)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!