vpn_key vpn_keyBEJELENTKEZÉS
BEJELENTKEZÉS

Elfejejtett jelszó?

search

Energiatermelő lengéscsillapító-rendszer az Auditól

Az energia-visszatáplálás nem csak divatos, de egyre fontosabb kifejezés, más területek mellett a közlekedésfejlesztés terén is. Az Audi tervezői olyan prototípuson dolgoznak, amelyben saját működését hasznosítja vissza a lengéscsillapító.

Sikeres tesztelés után elektromechanikus forgó lengéscsillapítók váltják fel az eddigi hidraulikus konstrukciókat, ezek az úthullámokból nyernek majd energiát.
„Minden egyes egyenetlenség és hullám az útfelületben, illetve minden kanyar mozgási energiát generál az autó szerkezetében, amit jelenleg az éppen alkalmazott lengéscsillapítók vesznek fel, majd hő formájában veszendőbe megy…A 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózatban működő, új elektromechanikus csillapítórendszer segítségével ezt az energiát kívánjuk hasznosítani, miközben a futóműszabályozás egészen új lehetőségeivel szolgálunk ügyfeleinknek.” – mondta el Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.



Az eROT rendszer aktív szabályozású csillapításként ideálisan alkalmazkodhat az út egyenetlenségeihez és a sofőr vezetési stílusához. Az új csillapítási rendszer további előnye geometriai jellemzőiben rejlik. A hagyományos, álló elrendezésű teleszkópos lengéscsillapítókat vízszintesen beépített elektromos egységek váltják fel a hátsó felfüggesztésekben.
Az eROT rendszere szabadon programozható lengéscsillapító-jellegmezők mellett egy másik funkciót is kínál, amellyel a közvetített mozgási energia egy részét felhasználva elektromos áramot állíthat elő. Az energia-visszatáplálás teljesítménye német utakon végzett tesztek során átlagosan 100-150 watt. Jelenlegi fejlesztési fázisában az Audi rendszere lítium-ion akkumulátorral 0,5 kilowattóra energiatároló képességgel rendelkezik, csúcsteljesítménye pedig 13 kilowatt.



Az eROT technika első teszteredményei sokat ígérőek és a jövőben akár sorozatgyártású alkalmazása is elképzelhető az Audi modellekben. A megoldással akár 0,7 litert üzemanyag-megtakarítás is elérhető 100 kilométerenként.
Forrás: autoblog.hu

(2016-08-20)

Vissza


TOVÁBBI HÍREK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!

KIEMELT AJÁNLATAINK

Hankook
Hankook K435 Kinergy Eco2 84 T (500 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 175/65R15
24 200,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
70 dB
Chengshan
Chengshan SPORTCAT CSC-303 98 W XL ( 270 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 225/55R18
21 499,- Ft
Nyári
C
C
71 dB
Dunlop
Dunlop SP SPORT MAXX RT 2 91 Y XL MFS (615 kg 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 215/45R17
36 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
A
-
-
72 dB
Hankook
Hankook K125 Ventus Prime3 91 H (615 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
24 595,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
71 dB
Goodyear
Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 91 H (615 kg 210 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 195/65R15
30 335,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
B
A
-
-
68 dB
Vredestein
Vredestein Ultrac Satin 98 Y XL FSL ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/45R18
50 999,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
71 dB
Sebring
Sebring SNOW 95 V XL (690 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 235/40R18
29 499,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Téli
D
C
Téli használatra is megfelel
-
72 dB
Laufenn
Laufenn LW31 i FIT+ 100 V XL (800 kg 240 km/h) téligumi Raktáron
MÉRET: 245/45R18
38 999,- Ft
Téli
E
C
72 dB
Chengshan
Chengshan EverClime CSC-401 98 H ( 210 km/h) 4 évszakosgumi Raktáron
MÉRET: 215/65R16
23 999,- Ft
Négyévszakos
E
C
71 dB
Sailun
Sailun ATREZZO ECO 75 T (387 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 165/60R14
16 399,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
D
B
-
-
70 dB
Point S
Point S Summer S 98 Y XL FR ( 300 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 235/45R18
38 660,- Ft
Üzemanyaghatékonyság
Nedves fékút
Téli használatra is megfelel
Szöges gumi
Zajszint
Nyári
C
B
-
-
72 dB
Point S
Point S Summer S 82 T (475 kg 190 km/h) nyárigumi Raktáron
MÉRET: 175/70R13
19 999,- Ft
Nyári
E
B
70 dB

LEGFRISEBB HÍREINK

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
2021-05-18

Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!

Tudta? Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint 300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
2021-05-14

Van különbség az EV és a Normál gumi között?

Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb. Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
2021-05-12

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!

Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT! A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe. Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges. Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
2021-05-08

Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16

Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!