A kanadaiak nem a hóbortos találmányaikról híresek. Talán egyszer valóban hasznos szerkezetté válik az oldalazó forgásra is képes gumiabroncs.
A Liddiard Wheel nevű szabadalom kanadai kiötlője, William Liddiard után kapta nevét. Az elve inkább furfangos, mint bonyolult. „A gumiabroncsot helyettesítő hengeres gumitömlőt a felnibe épített apró görgők képesek a középvonala körül is körbeforgatni. Ezzel a kerék oldalazó mozgást is végezhet, ugyanakkor az autó haladhat hagyományos módon is”.
A megoldás meglehetősen nagy terhelést jelent a gumitömlőknek, amelyeknek elég masszívnak kell lenniük, hogy hagyományos gumiabroncsként megállják a helyüket, ugyanakkor elég rugalmasnak ahhoz, hogy az elfordításkor jelentkező jelentős deformációt maradandó károsodás nélkül elviseljék.
A névadó-feltaláló Liddiard szerint bármilyen időjárásban használható és a videóban látottnál nagyobb sebességre is képes. A Liddiard Wheel előtt még fejlesztések, tesztek sora áll és befektetőket is vár a konstruktőr.
Korábban már alkottak oldalazni képes kerekeket, azok egy kerék palástjára ferdén felerősített görgők segítségével valósították meg a furcsa mozgást, lassú sebesség mellett. A parallel mozgás haszna egyelőre az ipari alkalmazásban rejlik, villástargoncákon használják.
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!