Csökken a dízel autók népszerűsége
Bizonyára már a bujákigumi.hu olvasói is hallottak rémtörténeteket arról, mennyibe kerül egy alig 160-180 ezer kilométert futott dízel autó befecskendező rendszerének, vagy a ma napaság rettegett kettőstömegű lendkeréknek a cseréje, javítása. A horror árak úgy tűnik, megteszik hatásukat.
Az autoblog.hu és a hasznaltauto.hu elemzéséből derül ki, hogy míg 2013 elején még majdnem kétharmad-egyharmad arányban kerestek dízeles, illetve benzines személyautókat a potenciális vevők, idén augusztusban először fordult elő, hogy a benzines keresések meghaladták a dízelmotorra történő kereséseket. Az utóbbi három évben az importált dízel használtautók száma 66 százalékról 55 százalékra csökkent. A szakértők szerint ez a trend tovább folytatódik.
„Úgy tűnik, az elmúlt 5-6 év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél– magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Az elmúlt években rengeteg ellenőrizhetetlen előélettel rendelkező, a valóságban akár több százezer kilométert is lefutott dízeles autó került az országba. Ezek új tulajdonosai sok esetben már megtapasztalhatták a saját pénztárcájukon, hogy milyen váratlan költségekkel járhat egy korszerű dízelrendszer felújítása.”
„A jelenlegi nyomottabb üzemanyagárak mellett jelentősen csökken a dízel autók fogyasztási előnye, vagyis komolyabb olajárrobbanás nélkül (melynek a következő években kicsi az esélye) várhatóan tovább eshet majd a dízelautók népszerűsége. Ennek mértéke persze kategóriánként jelentősen eltér majd, hiszen például a nagyobb tömegű és teljesítményű autóknál vagy a terepjáróknál továbbra is kevésbé jó alternatíva a benzinhajtás.” – tette hozzá Fodor László.
„A napokban kiszivárgott hírek szerint hamarosan – akár heteken belül – jelentős támogatásban részesülhetnek Magyarországon az új, 15 millió forintnál nem drágább, tisztán elektromos üzemű autók tulajdonosai. Az autó vételárának ötödét kitevő támogatás bevezetését követően új korszak kezdődhet a villanyautók hazai térnyerésében, amely fokozatosan egyre láthatóbb mértékűvé teszi majd az alternatív meghajtású autókat a hazai utakon is” – informált Fodor László.
(2016-09-11)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!