A defekt, gumihiba télen még kellemetlenebb lehet
Azt gondolnánk, ha téli gumi van az autónkon, már semmi gondunk nem lehet, mármint ami a gumikkal kapcsolatos problémákat, veszélyeket illeti.
Azonban a fagyos, jeges útviszonyok közepette is előfordulhat defekt, vagy egyéb váratlan gumiabroncs meghibásodás. Az abroncsnyomás lecsökkenése lehet gyors (durrdefekt), vagy lassú, akár napokig tartó. A durrdefekt rendkívül veszélyes az első, kormányzott kerekeken, mivel a defektes kerék irányába hirtelen és nagymértékben kezd el húzni az autó. Nagy gyakorlatot, higgadt, de határozott mozdulatokat kíván ez a helyzet: ellenkormányzással kell a járművet irányban tartani és finom fékezéssel, vagy ha elengedő hely áll rendelkezésre, akkor szabadkifutással lelassítani. Durrdefekt esetén az igazi gond az, hogy nem lehet rá felkészülni, vagy a veszélyes helyzetet elkerülni.
Gyors nyomásvesztést okozhat a nem időben felfedezett sérülés a gumi szerkezetében, tömlős abroncsnál a tömlő túlmelegedése, sérülése, túl alacsony guminyomással történő hirtelen manőver, a gumi oldalfalának becsípődése mély kátyúba hajtáskor, vagy éles tárgyra való ráhajtáskor.
A gumi rossz tömítettségének, sérült szelep, felni hibájának az eredménye a lassú defekt. Ugyanígy lassan ereszt le a gumi, ha a falát átszúrja, a lyukba beleszorul egy szög, csavar, egyéb fémdarab. Lassú nyomásvesztés esetén könnyebb dolga van a sofőrnek, a jármű a sérült kerék irányába nem hirtelen kezd el húzni.
Defekt esetén fontos, hogy a hiba észlelése és a jármű megállítása után azonnal cseréljük le a sérült kereket, folytassuk utunkat pótkerékkel. A lapos gumival történő közlekedés gyengíti annak szerkezetét, ennek következtében az helyrehozhatatlan károkat szenvedhet. Több helyütt olvasható, hogy: defektjavító spray, vagy tömítőanyag alkalmazásával mentesülhet a sofőr az útszéli kerékcsere procedúrája alól, ám az így javított gumi semmiképp sem tekinthető teljes értékű abroncsnak, a gumijavító műhely mihamarabbi felkeresése ajánlott. A bujakigumi.hu műhelyében a futófelület kisebb sérüléseinek javítására többféle technológia rendelkezésre áll, forduljanak bátran szakembereinkhez!
(2016-12-04)
Vissza
TOVÁBBI HÍREK
2021-05-18
Ne vesszen kárba egy csomó alapanyag!
Tudta?
Ha összefűzné az Európában évente felhalmozott, több mint
300 000 000 elhasznált abroncsot, akkor szinte az egész világot körülérné? Mit lehet tenni ennyi kiváló nyersanyaggal?
2021-05-14
Van különbség az EV és a Normál gumi között?
Az akkumulátoros elektromos járművek gumiabroncsainak megvásárlása a szokásos módon kezdődik. Megvizsgáljuk a költségeket, tartósságot, nedves tapadást, zajszintet, stb.
Viszont egyes paraméterek bonyolultabbak és ez már szakértelmet kíván. De miben is különböznek az EV (electric vehicles) gumik a normál gumiabroncsoktól?
2021-05-12
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz!
Michelin e-PRIMACY. Ha megnézed, azonnal beleszeretsz! SőőT!
A francia Michelin gumiabroncsgyártó új „ÖKO-FELELŐSSÉGES” e-PRIMACY abroncsa már megérkezett az üzletünkbe.
Ez az első Michelin gumiabroncs, amely szén-dioxid-semleges.
Ha megnézed, tényleg azonnal beleszeretsz, mert kevés termék képes egyszerre a kiváló tapadásra és alacsony gördülési ellenállásra!
2021-05-08
Vásárlók véleménye - Bridgestone Turanza T005 - 195/65 R15 és 205/55R16
Miért választják olyan sokan a Bridgestone T005 abroncsokat? Miért a két legkedveltebb méret a 195/65 R15 és a 205/55R16? Nagyon egyszerű a válasz! Most ne a meggyőző gyári adatokra hagyatkozunk, hanem inkább mondják el a véleményeiket, tapasztalataikat a vásárlók!